Kentima AB

Första handelsdag för aktier i Kentima Holding AB

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 17:33 CEST

Första dag för handel av aktier i Kentima Holding AB på Nasdaq OMX First North kommer att vara onsdagen den 19 juni. Bolagsverket kommer inom kort att registrera nyemissionen och därefter kommer aktierna att bokas ut och bli tillgängliga i respektive depå.
Thenberg & Kinde Fondkommission har utsetts till Bolagets Certified Adviser
.

Om Thenberg & Kinde Fondkommission
Thenberg & Kinde Fondkommission AB är en oberoende fondkommissionär, som genom långsiktig och professionell rådgivning byggt upp ett rikt kontaktnät av investerare och företag i Sverige.

Affärsidén är att genom aktivt arbete inom Corporate Finance, Kapitalförvaltning och Värdepappershandel erbjuda företag, stiftelser och privatpersoner marknadens bästa personliga service samt största möjliga förutsättningar för ökad avkastning och värdetillväxt.

Thenberg & Kinde är Certified Adviser på Nasdaq OMX First North. Bolaget har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Bolaget är sedan maj 2009 noterat på Göteborgs OTC-lista.

Kentima utvecklar, tillverkar och säljer avancerade produkter för automations- och säkerhetsbranschen. Produkterna ger användaren helt unika möjligheter att kommunicera mot olika system för att därefter visualisera, interagera, övervaka, lagra och överföra information och bilder mellan systemet och användaren.

Begrepp som modernt, innovativt och driftsäkert är synonymt med produkter från Kentima. Företaget fokuserar på en hög kvalité och detta återspeglas i de unika, kostnadseffektiva och flexibla produkter som utvecklas och levereras

Produktområden:

•  HMI/SCADA system, WideQuick
•  Mjukvaror för kameraövervakning, Ethiris
•  Industridatorer, Oe
•  Operatörsenheter, WideQuick HMI Panel

Ethiris och WideQuick är registrerade varumärken.
www.kentima.se