Axlon International AB

FÖRSTA INSTALLATIONEN INOM BUTIKSKEDJAN TEMPO

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 11:08 CET

Axlon har fått order på sin första installation av kontanthanteringssystemet AxlonRS inom butikskedjan Tempo. Installationen omfattar inledningsvis ett system.

Tempo består idag av cirka 130 enheter spridda över hela landet. Samtliga butiker ägs och drivs av enskilda handlare som verkar under ett samarbets- och profilavtal med Axfood som äger rätten till varumärket. Profilen förvaltas och sköts av Axfoods helägda dotterbolag Axfood Närlivs AB.

- Att Axlon kommer in på ytterligare en kedja ser vi som mycket positivt och vår ambition är naturligtvis att bearbeta andra enskilda butiker inom kedjan, säger Tomas Ringström, vd för Axlon Group.

Bromma 2010-02-02

För mer information, kontakta:
Tomas Ringström, VD för Axlon Group AB, Tel: 0706-49 95 90

Följande dokument kan hämtas från beQuoted

Axlon Pressrelease 2010-02-02.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Axlon Group

Om Axlon Group
Axlon Group AB (publ) är listat på First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission, tel: 08-503 01 550. Dotterbolaget Axlon utvecklar, marknadsför och säljer innovativa produkter och lösningar för sluten kontanthantering. Produkterna skapar ett unikt värde för sina kunder genom att möjliggöra en kostnadseffektiv, säker och enkel hantering av kontanter.