Substitute Music Group

Första singeln från Adrian Modiggårds kommande debutalbum ute nu

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2015 19:12 CET

Adrian Modiggård scendebuterade som nioåring, fick sitt första skivkontrakt innan han gått ut gymnasiet, har varit sidekick i "Pluras kök” på TV3 och tilldelades i år det hedervärda Ted Gärdestads-stipendiet. Nu är Adrian aktuell med nya singeln "Dans på rosor” och i vår kommer debutalbumet "En tid i en stad i ett land”.

Adrian Modiggård har haft en lång karriär trots att han bara är 23 år. Han har spelat med Eldkvarn sedan nioårsåldern, släppt två singlar medan han gick i gymnasiet och deltog i "The Voice" på TV4 2012. Adrian började på senare tid skriva sin musik på svenska och då tog karriären fart på allvar. De första låtarna på svenska, "Om du inte vill ha mig” och "Fakking jävla underbar”, fick snabbt stor spridning med flera hundra tusen lyssningar på Spotify och i veckan släpptes singeln "Dans på rosor” – ett första smakprov från debutalbumet "En tid i en stad i ett land” som kommer i vår.

– "En tid i en stad i ett land" är en samling sånger jag skrivit under åren sedan gymnasiet, om livet i staden mitt i gränslandet mellan att vara barn och vuxen. Kommer man någonsin därifrån? En natt drömde jag att Benny Anderssons Orkester jammade på låten "Dans på rosor" vid midsommarstången en riktigt idyllisk svensk sommardag. Så det fick bli den första singeln, säger Adrian Modiggård.

Den nysläppta singeln ”Dans på rosor” är ett lysande exempel på Adrian Modiggårds förmåga att blanda traditionell och modern musik. Låten är inspirerad av våra stora nationalskalder och lyfts in i nutiden med hjälp av elgitarr och körsång från Miriam Bryant.

Mer information på www.adrianmodiggard.com

A&R