DQE Designed Quality Entertainment AB (publ)

FÖRSTA SPELSAJTEN AV STUDENTER FÖR STUDENTER SNART VERKLIGHET

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2006 16:10 CET

FÖRSTA SPELSAJTEN AV STUDENTER FÖR STUDENTER SNART VERKLIGHET

DQE:s (Designed Quality Entertainment) tar nya kliv på marknaden för 3D-poker. UmpleBridge Marketing Ltd i Oxford är ny kund som den 1 december lanserar sajten StudentPokerStars; den första skräddarsydda nätpokersajten för studenter. Marknaden är stor och intressant. Enbart i Storbritannien finns det idag 2,3 miljoner studenter.

- Det är på tiden att vi studenter får en egen plats att spela nätpoker, där vi slipper trängas med 40-åriga proffs, säger Nick Umpleby, nyutexaminerad Oxfordstudent, hängiven nätpokerspelare och ena halvan av UmpleBridge Marketing Ltd.
Bolaget, som grundades i augusti 2006, ska med hjälp av DQE:s plattform utveckla rolig och säker online-poker anpassad för studenter. Miljön på www.StudentPokerStars.com ger studenter möjlighet att utveckla sin skicklighet i nätpoker.
Pokersajten vänder sig primärt till studenter på universitet i Storbritannien. Marknaden som StudentPokerStars vill nå är stor. I Storbritannien finns 119 universitet och högskolor med totalt 2,3 miljoner studenter. För att uppfylla ambitionen att verkligen vara en spelsajt enbart för studenter kommer endast anmälningar från universitetsdomäner att accepteras.
Tillsammans med sin studentkollega vid Oxford University, Dan Woodbridge, har de två grundarna av UmpleBridge Marketing Ltd stora förhoppningar om att nå ut brett. Studentspelarna kommer att kunna skräddarsy sina profiler, det kommer även att etableras en universitetsliga, månadens spelarprofil utses och i slutet av varje år ser spelarna på rankinglistor hur de ligger till jämfört med andra spelare.
- En glädjande framgång för oss och vi är mycket glada över att de valde DQE. Vi har arbetet med deras lansering en tid, och nu har samtliga kontraktsdetaljer fallit på plats. Spelsajter skräddarsydda för vissa målgrupper, som exempelvis studenter, är ytterligare en intressant möjlighet för oss. I och med denna order har vi tagit ett steg mot nya marknader, säger Tord Jansson, VD för DQE.
DQE lanserade nyligen en ny och kraftigt uppgraderad spelplattform. Den nya versionen är mycket uppskattad av såväl kunder som pokerspelare. Den nya plattformen banar nu väg till nya kunder.
Inom ett par dagar kommer även den italienska spelsajten 3D Card Room att lanseras.

För mer information: Tord Jansson, VD DQE AB, mail tord.jansson@dqeab.se, tfn 011-4424092

Det svenska företaget Designed Quality Entertainment AB, DQE, producerar, utvecklar och underhåller en spelplattform för 3D-spel på Internet. Spelplattformen tillhandahålles på licensbasis för spelaktörer över hela världen. Bland kunderna finns Vegas007.com, ArcticStarPoker.com, The3Dpoker.com, Bizipoker3D.com och ShowdownPokerOnline.com vars kunder spelar poker och Black Jack i virtuella spelrum. DQE är först i världen med avancerad 3D teknik för ökad upplevelse och underhållningsvärde. Den globala marknadens beräknade tillväxt för spel på Internet är cirka 40 procent per år. DQE AB är listade på Nordic OTC.
Se mer på www.dqeab.se
Dessutom www.The3Dpoker.com www.bizipoker3D.com www.vegas007.com www.arcticstarpoker.com www.3BoyutPoker.com www.studentpokerstars.com