Årets Bästa Produkt i Sverige

Första utgåvan av ”Årets Bästa Produkt” i Sverige blev en succé!

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2019 16:20 CET

No Fairytales Morots Tortillas total vinnare i första utgåvan av ”Årets Bästa Produkt” i Sverige!

4.300 konsumenter tilldelar 9 kategorivinnare och 1 total vinnare

Idag har resultaten i den första svenska utgåvan av ‘Best Product of the Year’ valet ’Årets Bästa Produkt’ i Sverige 2018/2019, offentliggjorts.

Totalt har nästan 4 300 svenska konsumenter deltagit i tävlingen och betygsatt totalt 29 produkter, vilket resulterade i 9 vinnare i 9 kategorier.

Kategorivinnaren med högst betyg har också blivit vald till total vinnare i den första någonsin utgåvan av ’Årets Bästa Produkt’ i Sverige. Dessa produkter har bedömts på följande sätt: Pris-kvalitets förhållandet, produktpresentation, användartillfredsställelse och återkommande köp och rekommendationer.

De stora vinnarna i den första upplagan blev The Smiling Group och No Fairytales. The Smiling Group lyckades vinna i 3 kategorier och No Fairytales blev krönta total vinnare i tävlingen, eftersom de svenska konsumenterna betygsatte deras produkt "Morots Tortilla" med fantastiska 8,54!

Alla vinnare och kategorier:

‘Bars’: The Smiling Group - Mellisrutan Morotskaka

'Dryck': The Smiling Group - Ekologisk Juice Mango Citron

‘Glass’: Triumph Glass - Farbror Arnes Gräddkola

‘Proteinprodukt’: Barebells - Milkshake Peach passion

‘Rakning’: Boldking -  Boldking Razor

‘Sås’: Hellmann’s - Real Mayonnaise

'Snack’: The Smiling Group - Cashew Havvsalt

‘Sport/Energidryck’: Vitamin Well - Prepare

‘Tortilla’: No Fairytales - Morots Tortilla.

Andra upplagan

Årets Bästa Produkt 2019-2020 startar i sommar 2019, producenterna kan registrera sina produkter med början under våren 2019 via www.aretsbastaprodukt.se eller ruben@aretsbastaprodukt.se

’Best Product of the Year’ – ’Årets Bästa Produkt’

'Årets Bästa Produkt’ i Sverige ingår som en del av ’Best Product of the Year’ tävlingarna, som organiserats i över 4 år i totalt 8 europeiska länder av Q & A Research & Consultancy och Consumer Contest Company. Detta gör årets bästa produktval ett av de största konsumentvalen i Europa, där den faktiska konsumenten är den som ansvarar för resultaten.

Mer information: www.aretsbastaprodukt.se eller ruben@aretsbastaprodukt.se