Madeo

Försvarsmakten ger Madeo högsta betyg för projektledning och SAP

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 09:16 CET

Madeo har tecknat ramavtal för tre områden inom Försvarsmaktens stora ramavtalsupphandling för IT-konsulttjänster. Försvarsmakten har tilldelat Madeo ramavtal inom kompetens­områdena ”Projektledning och samordning”, ”Tjänster avseende SAP-system” samt inom ”Stödfunktioner”.

För ”Projektledning och samordning” och ”Tjänster avseende SAP-system” fick Madeo högst betyg av alla bolag i upphandlingen.

Försvarsmakten upphandlar årligen cirka 300 000 timmar IT-konsulttjänster, och Madeos tre avtalsområden motsvarar 120 000 timmar av dessa. Avtalet skrivs på två år med option att förlänga för ytterligare två år.

-  Försvarsmakten är en stor konsultköpare och en ny kund för oss, och vi är mycket stolta över förtroendet detta innebär. Att Försvarsmakten gav Madeo högsta betyg på två av tre avtalade områden bekräftar också vårt konkurrenskraftiga erbjudande för effektiv förmedling av konsulter med hög kompetens, säger Anders Gratte, Vd på Madeo.

Avtalen med Försvarsmakten utökar Madeos branschspridning ytterligare, från de traditionella områdena Bank&Finans, Retail och Energi. Madeo förmedlar idag konsulter och effektiviserar konsultinköp åt bland andra Vattenfall, SBAB, Försäkringskassan.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Gratte, VD, Madeo
+46 733 14 25 75 anders.gratte@madeo.se

Fredrik Nilsson, Marknadschef, Madeo
+46 706 57 80 15, fredrik.nilsson@madeo.se

Madeo arbetar branschoberoende med konsultförmedling och BPO-tjänster för ett effektivare inköp av företags konsulttjänster. Madeo arbetar med ett stort antal av Sveriges största företag och har kontor i Stockholm och Malmö. 2008 omsatte Madeo 437 miljoner kronor.

För mer information, vänligen besök www.madeo.se