NeoNet AB

Förtydligande angående insiderrapportering

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 15:53 CEST

Neonets styrelseordförande Staffan Persson har köpt 251 400 aktier i Neonet. Samtidigt har ett bolag där Persson äger 28,5 procent avyttrat hela sitt innehav om 752 800 Neonet-aktier. Staffan Perssons ägande i Neonet uppgår nu till 17,5 procent.

Peter Lindell, storägare i Neonet, har köpt 251 400 aktier. Lindells innehav i Neonet uppgår efter köpet till 9 procent.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulrika Lilja
Informationschef Neonet
08-454 15 82

Neonet är en global mäklarfirma och teknologileverantör. Neonet erbjuder sofistikerade mäklartjänster samt effektiva systemlösningar, Neonet XG, för värdepappershandel på världens ledande marknadsplatser. Neonets egenutvecklade system används i den egna mäklarverksamheten samt säljs och licensieras till professionella aktörer. Neonets kunder utgörs av banker, mäklarfirmor, institutionella placerare, hedgefonder och marknadsplatser i över 20 länder. Neonet är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information, besökwww.neonet.com.