LED & LED

Förväntad försenad produkttillverkning på grund av coronavirusepidemin

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2020 12:13 CET

Publicerat 2020-02-14 av Kristofer Blockhammar

Nattfjärilvänliga LED-strålkastare

Utbrottet av coronaviruset fortsätter att eskalera och produktionen i Kina förskjuts på grund av epidemin, vilket leder till förväntad produktions- och leveransförsening.

På grund av resor och logistiksuspensioner som antagits av kinesiska myndigheter, har inte produktionen ännu återupptagits. Denna fördröjning i driftkapacitet kommer att medföra ett avbrott i leveranskedjan för vissa produkter under de kommande veckorna.

Vi kommer att försöka minimera förseningarna och arbetar med att prioritera produktionsschemat för att stödja våra kunder så gott det går. Vi kommer att öka kapaciteten hos våra tillverkningsanläggningar i andra länder med lokala komponenter och material.

Anställda i Kina som reser tillbaka till arbetet från andra områden kommer att förbli i karantän i 14 dagar under regeringens överinseende även när våra fabriker återupptar produktionen, därmed har vi redan planerat för en brist på arbetskraft.

Våra fabriker i Kina är planerade att öppna igen den 17 februari, efter den förlängda nyårshelgen på grund av coronavirus utbrottet. Men eftersom över 80 städer i Kina är stängda eller lyder under strikt samhällsförvaltning, har våra anställda svårigheter att återvända till sina positioner, vilket leder till ytterligare effekter på industrin.

Många på våra fabriker började arbeta på distans sedan förra veckan, på plats verksamhet kräver fortfarande arbetskraft för att kunna fungera normalt.

Vi med fabriker i Kina står alltså inför två stora utmaningar, produktionen och hur vi säkert kan hantera våra anställda. Säkerheten för våra anställda är prioritet ett.

Jämfört med andra branscher, kan den försenade produktionen, medföra mindre effekter på LED-industrin eftersom lagernivån är fortsatt hög. Trots det kan produktleverans och logistik fortfarande påverkas, med många kinesiska städer nedlagda, vilket påverkar produktleveranser och logistik.

Vi har betydande lagernivåer i våra inhemska lager, men vi förväntar oss dock fortfarande påverkan på leveranskedjan och kommer att vidta åtgärder för att säkerställa återgång till normala lagernivåer, leverans- och tillverkningstider.

Vi tittar på alla möjligheter att hitta alternativa inköp om vi inte kan tillverka produkterna på våra egna fabriker.

Vi arbetar med var och en av våra underleverantörer för att prioritera produktionsplaneringen. Vi arbetar aktivt med att hantera alla påverkade produktlinjer och erbjuda ersättningar där sådana finns.

Vi har ett nära samarbete med viktiga leverantörer och partners eftersom detta kommer att påverka logistiken inklusive transporttillgängligheten och överbelastningen av viktiga transportnav.

Vi uppmanar våra kunder att planera sina inköp i god tid och inte vänta med att lägga order i sista stund. På vår hemsida kan Ni i prislistorna se aktuell lagerstatus på våra inhemska lager i Sverige, dessa varor kan levereras omedelbart.

Information om våra produkter på: http://www.ledochled.se/produkter/

ISO

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi firar 10 års jubileum 2014. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, kommuner, industri, fastighetsägare, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.