Benny Kvist Holding AB

Förvärv av sajten Dejtingsidor.com

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2013 13:19 CEST

Efter ett första årsbokslut för Benny Kvist Holding AB kan vi presentera ett nytt uppköp av sidor och domäner genom uppköpet av Dejtingsidor.com vilket är en jämförelsesida riktad mot alla som vill prova dating på nätet.

Benny Kvist Holding AB är inne på sitt andra verksamhetsår med fortsatt fokus på internetmarknadsföring, domäner och webbsidor inom intressanta områden där det finns stor efterfrågan på produkter som lämpar sig väl för att säljas över internet. För att snabbare växla upp takten och uppnå nya mål för tillväxt och omsättning har en metod varit att förvärva domäner och webbsidor med befintliga intäkter. Den senaste i ledet av förvärv är webbsidan Dejtingsidor.com som köptes upp från företaget Lepeny Media AB som framöver ska fokusera på färre projekt och därför valt att sälja Dejtingsidor.com vilket du kan läsa mer om på företagets blogg. På Dejtingsidor.com kan man jämföra populära dejtingsajter och jämföra priser, funktioner samt se befintliga medlemmars betyg och upplevelser av de olika sajterna (länk till hemsidan här). Lepeny Media AB har ägt sidan under ett par år och har genom lyckad konverteringsoptimering och sökmotoroptimering ökat sidans intäkter med 200% vilket är imponerande!

Eftersom webbsajter inom dating är ett av de områden som Benny Kvist Holding AB är verksamma inom passar dejtingsidor.com perfekt in i portföljen av webbsidor och domäner som företaget innehar.
Målet framöver för Dejtingsidor.com blir främst att förvalta webbsidan och minst uppnå samma intäkter som tidigare, dvs det kommer inte ske några revolutionerande förändringar åtminstone inom den närmaste framtiden på dejtingsidan.

Benny Kvist Holding AB är ett bolag med verksamhet inom internetmarknadsföring och digitala varumärken.