Fastighets AB Förvaltaren

Förvaltaren höjer hyran med 1,32%

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2007 14:18 CET

Fastighets AB Förvaltaren och Hyresgästföreningen, region Storstockholm Sundbybergsföreningen, har kommit överens om att hyrorna från och med 1 mars 2007 höjs med 1,32%.

Höjningen beror bland annat på generella kostnads- och taxeökningar, ökade värmekostnader, högre taxeringsvärden, höjda avfallstaxor och en förväntad ökning av räntorna under 2007. Även garage- och parkeringsplatser kan komma att höjas under året.

Minskade hyresskillnader - Merkostnaderna motiverar egentligen en högre hyreshöjning, säger Förvaltarens VD Torbjörn Lund. Uppgörelsen ska däremot ses som ett fullföljande av Förvaltarens strategi att målmedvetet minska skillnaden i genomsnittshyra gentemot mot de tre stora allmännyttiga bostadsbolagen i Stockholm.

Förmånligt Stadsnät - Utöver hyreshöjningen har också parterna kommit överens om en avgift på 40 kronor i månaden för varje lägenhets anslutning till Sundbybergs stadsnät.

- Nya Stadsnätet ger våra hyresgäster tillgång till en rad förmånliga tjänster inom digital-TV, Internet och telefoni, säger Torbjörn Lund.