Go Outside Media Sweden AB

Förverkliga drömmen genom Äventyrsbilen

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 16:38 CEST

Idag den 23 maj lanseras en ny tävling för alla som drömmer om det stora äventyret. Om friheten i en havskajak, utsikten från en fjälltopp eller känslan av att få slå upp tältet på ett skär och njuta av en fri horisont.

Genom Äventyrsbilen får nybörjare och rutinerade chansen att förverkliga sina drömmar med hjälp av expertis, all tänkbar utrustning och Äventyrsbilen. Alla som ha en dröm om äventyr kan ansöka på äventyrsbilen.se. Åtta gånger per år utser juryn vinnare som får välja bland utrustningen och ratta Äventyrsbilen vart som inom Sveriges gränser.

-Vi vet att många har drömmar om att få uppleva vildmark eller äventyr, men det är inte alltid man har tid eller pengar att göra det. Vi hoppas att Äventyrsbilen ska leda till att fler tar sig ut i naturen, säger Glenn Mattsing, vd på Go Outside Media Sweden AB och ansvarig för konceptet.

På aventyrsbilen.se finns inspiration till egna äventyr, experttips, anmälningsformulär och hela garderoben med utrustning som vinnarna får välja bland. Bakom Äventyrsbilen står Subaru, tidningen Outside, Addnature, GORE-TEX®, GoPro och Marmot.

Läs mer: aventyrsbilen.se

Go Outside Media Sweden AB är tidningsförlaget bakom den svenska editionen av Outside (8nr/år), världens största äventyrstidning. Outside står bakom festivaler och event som Stockholm Outdoor. Outside finns också digitalt genom Readly, på outsideonline.se och via nyhetsbrev. I förlaget finns också tidningen Outside träning som är officiellt organ för Svenska Triathlonförbundet och varje år utser Sveriges mest vältränade doldisar. Go Outside Media Sweden AB driver också Årets äventyr AB som varje år utser Sveriges manliga, kvinnliga, europeiska och decenniets äventyrare.