Mikz (Danir Marketing)

Foki gör som Tyra, Dessie, Zlatan och Messi! Öppnar en App i Mikz

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 14:06 CEST

Om Foki

Foki är en framgångsrik bloggerska, entreprenör och modedesigner. Foki blev i början av 2009 snabbt uppmärksammad i bloggvärlden tack vare sin unika stil inom mode, som innehåller japanska influenser. Hon har många aktiva följare och har blivit flerfaldigt prisbelönad som en av Sveriges bästa bloggare. Foki har även startat och drivit webbshopen Fokiwa som sålde kläder, smink och accessoarer.

Behind the mind

Nu blir den unga entreprenören nästa profil som startar sin egen kanal, Behind the mind, i Mikz. Kanalen innehåller tre underkanaler – Charity, Travel och Work.

I Charity kan Fokis följare bland annat ta del av löpande uppdateringar om hennes planerade biståndsarbete i Thailand. De får exklusiv inblick i hur planeringen inför resan ser ut och kan ta del av material direkt från Thailand.

Nyheter om Fokis kommande projekt, nya uppdrag och idéer för nya företag kommer att vara tillgängliga i underkanalen Work tillsammans med hennes blogg.

Travel innehåller uppdateringar direkt från Foki själv material som inte publiceras någon annanstans än i Mikz. Unika bilder och inlägg från Fokis resor runt om i världen kommer att fylla kanalen.

– Jag är en person som gillar att arbeta med många projekt samtidigt, säger Foki. Jag är alltid på språng och nyfiken på att testa på nya saker. Med Mikz som plattform kan jag på bästa sätt samla allt på ett och samma ställe. Detta kommer i sin tur underlätta för mina följare, men även för mig, säger Foki.

Entreprenör i Mikz

– Att Foki nu har en egen kanal i Mikz är väldigt roligt. Vi har sedan tidigare ett par bloggerskor i Mikz men med Foki breddar vi oss ytterligare. Foki är en driven kvinna med många projekt på gång. Hennes följare vill inte missa något som har med Foki att göra, och därför är Mikz perfekt – allt samlat på ett och samma ställe, säger Istvan Beres, VD för Mikz Norden & Polen.

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.