FoKo Art To Go / Annidelin AB

FoKo x 3 i Sturegallerian

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2013 19:12 CEST

Tre omgångar konst i Sturegallerian innan slutet av april. Just nu pågår första visningen. En lustfylld marknadsplats för konst. På lördag 13/4 påbörjas den andra visningen med nya verk av 15 nya konstnärer. Ett tillfälle att se och inhandla original – art to go.

FoKo ger konstnärer, konststuderande och ännu inte etablerade konstutövare chansen att få visa och sälja sin konst under enkla former och ger en bred konstpublik tillfället att hitta just sin bild. Här ska det finnas konst för alla varför man vid starten för sju år sedan införde ett pristak på 16 000 kronor på den konsten som säljs.

Vårens marknadsplats genomförs i ett samarbete med Sturegallerian från den 5/4 fram till den 28/4. FoKo är en ”jurybefriad” visning, med andra ord någon antagningsjury finns inte, utan den konstnärliga bedömningen överlåts helt till publiken.

I Sturegallerian delas FoKo denna gång in i tre omgångar, vilket innebär att man byter konst och konstnärer vid tre tillfällen: första omgången 5/4-12/4, omgång två 13/4-21/4 och finalen mellan den 24/4-28/4. Totalt rör det sig om ett 40-tal konstnärer och ca 350 verk.

För mer information kontakta;
FoKo Art To Go: Caroline Asplund, caroline@fo-ko.se , mobilnr.070 551 58 35 Sturegallerian: Maria Jälmestål, maria.jalmestal@eu.jll.com mobilnr. 076 894 45 13 www.fo-ko.se eller www.sturegallerian.se

Öppettider; måndag-fredag 10-19, lördag 10-17. söndag 12-17 Fri entré!

Konst är kraft!
Med den föresatsen skapar vi med FoKo sedan 2007 kraftfulla möten
mellan ännu inte etablerade konst och en konstintresserade publik.
Art To Go är vår återkommande supermarket för originalkonst, KonstPaus låter
företag utnyttja konstens kraft för sitt varumärke och Graphics är reproduktioner
i begränsade serier av originalverk.