Lindex AB

Fokus på byxor i vårens mode

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2006 10:29 CET

Byxorna gör come back i vårens mode. Under de senaste säsongerna har byxorna fått ge utrymme åt kjolarna som favoritplagg i många kvinnors garderober, men nu är det dags för revansch.

Det är stor variation både när det gäller längder, siluetter och färger bland vårens byxmodeller. Allt från korta, eleganta cityshorts i material med dressad känsla till smala byxor i stuprörsmodell eller slappa, sköna linnebyxor med mycket vidd återfinns i kollektionerna.

"Vi tror mycket på byxor i vår, allra nyast känns cityshorts och andra kortare byxmodeller" Nina Söderberg, designer på Lindex

Cargobyxorna med detaljer som utanpåfickor, tampar och dragskon är aktuella i både längre och kortare modeller. Och lika självklara i vårens byxgarderob är naturligtvis jeansen, med en siluett som känns smalare, och som nyhet, med en högre midja än vi sett på länge. Ju längre våren framskrider desto ljusare blir den blå denimen för jeansen.

Den vita byxan antingen i sköna tvättade bomullskvalitéer eller i linne och linneblandningar längtar vi också efter och dessa kommer säkert bli en av favoriterna till sommaren.

Kontaktpersoner Lindex
Kirre Sjödén - pressansvarig
E-post: kirre.sjoden@lindex.se

Kaisa Lyckdal - presskontakt
E-post: kaisa.lyckdal@lindex.se

Ulrika Danielson - informationschef
E-post: ulrika.danielson@lindex.se

Ansvarig utgivare: Kirre Sjödén
Texter får kopieras. Högupplösta bilder finns att ladda ner på:
http://www.lindex.se/Category.jsp?category=49. Klicka på "Modebilder".