Avenyn Paradgatan AB

Folkfest på Avenyn inviger våren

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 09:01 CEST

Lördagen den 31 mars smäller det. Göteborgs paradgata brister ut i färgexplosion. Tryckvågen av Avenyns folkfest blåser bort vintern och välkomnar våren.

För Avenyområdet är årets gladaste dag här. Att uteserveringar öppnar är en högtid för paradgatan. Avenyföreningen firar med en fest för hela familjen och bjuder in alla. Från Bälterspännarparken via Götaplatsen och ända till Korsvägen kommer butiker, restauranger och underhållare trängas på både Avenyn och sidogatorna. Det bjuds på en mängd olika shower och aktiviteter. Bland annat kommer Idol-Maikel, Jamie Meyer och Svanungar uppträda på Avenyn.

Avenyföreningen fyller området med något för alla, allt från hoppborg och ansiktsmålning till finkultur och livemusik. Allt ramas in med blommor, ballonger och vårfärger.
– Det är fantasiskt att se gatan vakna till liv med alla färger och aktiviteter. Jag hoppas att många kommer och firar med oss, säger Madeleine Wahlberg, centrumledare för Avenyföreningen.

Avenyns vårskrik anordnars för andra året som en del av föreningens vision om en levande paradgata för alla, från morgon till kväll. Fast beslutna att ta tillbaka den positiva uppfattningen om paradgatan och göra den attraktiv under alla tider av dygnet.

Vårkavalkaden pågår mellan 11.00 och 16.00. Festen fortsätter dock på uteserveringarna hela sommaren. Gatan, som alla vet, vägrar att gå och lägga sig.

Avenyföreningen är en förening för företag Avenyområdet. Verksamheten drivs i bolaget Avenyn Paradgatan AB. Vi har omkring 200 medlemsföretag i vårt register. Allt från butiker till restauranger, caféer, nattklubbar, teatrar, skönhetssalonger och mycket, mycket mer.
Vår verksamhetsidé är att utveckla en attraktiv, levande, trygg och unik mötesplats fylld av upplevelser genom hög kvalitet i utbudet av kultur, restauranger, nöjen och shopping.

Besök oss på www.avenyn.se