FormPipe Software AB

FOLKHÄLSOINSTITUTET BESTÄLLER W3D3 FRÅN FORMPIPE SOFTWARE

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2006 13:45 CEST

Statens folkhälsoinstitut väljer W3D3 som ärendehanteringssystem. Produkten innehåller bland annat funktioner för diarieföring, dokumenthantering och e-arkivering. Ordervärdet beräknas initialt till 0,5 Mkr och avser till en början standardprodukten W3D3. Det här den första order som FormPipe Software får som ett avrop från Vervas ramavtal "Informationsförsörjning 2005", ett avtal med ett uppskattat värde av 50 Mkr för FormPipe Software.

- Efterfrågan på W3D3 har ökat drastiskt efter topprankingen i ramavtalet. Att det skulle leda till nya affärer visste vi, däremot trodde vi att de första avsluten skulle dröja till kvartal tre i år, säger Rikard Akhtarzand, VD på FormPipe Software AB.

Arbetet med att implementera W3D3 hos Statens folkhälsoinstitut startar med detsamma och produkten beräknas vara i drift redan om tre månader. Inledningsvis är W3D3 planerad att användas för diarieföring - en grund för att gå vidare till en fullt utvecklad ärendehanteringsprocess där man kan söka efter, följa och styra processer hela vägen från registrering till arkivering.

För mer information, vänligen kontakta:
Rikard Akhtarzand, VD FormPipe Software AB, 0765-25 90 71

BOLAGSINFO
FormPipe Software AB (publ) är ett expansivt IT-företag som ligger i täten när det gäller kostnadseffektiv och säker överföring av information via Internet. Vi utvecklar och säljer produkter för kontroll, administration och e-underskrifter i samband med att information och betalningar sänds via Internet, samt programvara för diarie-, dokument- och ärendehantering. FormPipe Software AB är noterat på Stockholmsbörsens Nya Marknaden.