Liberala ungdomsförbundet, LUF

Folkpartiet agerar dörrmatta åt Bodström!

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2006 21:17 CET

Liberala ungdomsförbundet är starkt kritiska till att folkpartiet gjort upp med regeringen om att genomdriva Tomas Bodströms sönderkritiserade buggningsproposition. Lagrådet har kritiserat förslaget bland annat med hänvisning till Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna.

- Folkpartiet har inte bara sagt ja till buggning, partiet har också sagt ja till Bodströmsamhället. Det liberala parti som borde sätta ned foten, har i stället brett ut dörrmattan för socialdemokraternas nya attack på den personliga integriteten, kommenterar Liberala ungdomsförbundets ordförande Fredrik Malm.

- Folkpartiet har fått igenom vissa ändringar i förslaget. Det hade förstås blivit ännu värre om Bodström själv fått avgöra. Men då hade det å andra sidan inte fått en majoritet i riksdagen. Slutsatsen blir därför att folkpartiet hjälpt regeringen att ta ytterligare ett steg mot storebrorsstaten, avslutar Fredrik Malm.

Pressbilder på Fredrik Malm finns på www.luf.se/fredrik

Kontakta pressekreterare Per Jodenius för mer information:

Per Jodenius
Tele: 08-410 242 30