Liberala ungdomsförbundet, LUF

Folkpartiet - ett parti för de unga

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2005 09:16 CEST

Igår, lördagen den 8 oktober hade Folkpartiet i Kronobergs län sitt nomineringsmöte. När det hela var klart kunde man se att på den tjugofem namn långa listan återfanns inte mindre än åtta personer under trettio.
”Det är glädjande att se att Folkpartiet är ett parti som vågar satsa på de unga. Det visar att Folkpartiet är ett radikalt parti som tänker på framtiden.” säger Paulina Posch Ahl, distriktsordförande för Liberala ungdomsförbundet Kronoberg.

Folkpartiet använder inte bara de unga namnen som utfyllnad längst ned på listan. Redan på andra plats återfinns Anna Broman, 20, tidigare distriktsordförande för Liberala ungdomsförbundet i Kronoberg och aktiv inom Folkpartiet Växjö. På plats fyra står Per Jodenius, 23, aktiv i ungdomsförbundet och Folkpartiet sedan länge. På nionde plats finns Karin Bünger, 27, från Alvesta. Karin har tidigare suttit i Liberala ungdomsförbundets förbundsstyrelse.

Övriga ungdomar på listan är David Olsen, 21, Konga, Paulina Posch Ahl, 17, Växjö, Henrik Andersson, 21, Alvesta. Peter Esse, 23, Helsingborg och Jimmi Jonsson, 24, Växjö.

För vidare information, kontakta:

Paulina Posch Ahl- Distriktsordförande Liberala ungdomsförbundet Kronoberg

Jimmi Jonsson - 2 vice distriktsordförande Liberala ungdomsförbundet Kronoberg