Folkpartiet

Folkpartiet i Almedalen. Välkommen till folkpartiets ekonomiska seminarium: ”Det är entreprenören som gör det!”

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2004 08:32 CEST

Välkommen till folkpartiets ekonomiska seminarium:
”Det är entreprenören som gör det!”

Tid: Den 7 juli kl. 13.00 - 16.30
Plats: Almedalsbiblioteket, Visby, Hörsal E 22.

Folkpartiet arrangerar ett seminarium om entreprenörskap och företagande som grund för tillväxt och välstånd. Medverkande: Professor Maryann Feldmann, University of Toronto, professor Pontus Braunerhjelm, Linköpings universitet, Anders Källström, VD Västsvenska handelskammaren, Marcus Zackrisson, fil dr ITPS, Los Angeles, Joakim Thulin, Ung företagsamhet, Eva Flyborg, näringspolitisk talesman, Karin Pilsäter, ekonomisk-politisk talesman.

Detaljerat program finns här: www.folkpartiet.se/almedalen2004
___________________________________________________

Flera av folkpartiets företrädare kommer att delta vid andra seminarier och debatter. Här följer ett axplock:

Måndag den 5 juli
9.30 - 12.00 Karin Pilsäter deltar vid moderaternas ekonomiska seminarium på Högskolan på Gotland, Hörsalen E 22 Almedalsbiblioteket.

13.00 - 16.00 Karin Pilsäter, ekonomisk-politisk fp-talesman, är gäst vid LO-seminariet ”Orkar vi leva - orkar vi arbeta?” där hon ska delta i en diskussion om ohälsans orsaker, Erlanderska Salen, Wisby Hotell.

Tisdag 6 juli
10.00 - 12.00 Jan Björklund, vice ordförande och skoltalesman, deltar i Lärarförbundets och Lärarnas Riksförbunds seminarium ”Vet du vem som undervisar dina barn?” på Bryggarsalen på Strand Hotell i Visby.

13.00 - 14.30 Martin Andreasson, riksdagsledamot, deltar vid SACO Studentråds seminarium på Högskolan på Gotland, lokal B 22 om ”En minoritet i minoriteten - transpersoner i den högre utbildningen”

13.00 - 15.00 Karin Pilsäter deltar vid Almega-seminarium i Wisby Hotells trädgård om ”Fri rörlighet av tjänster - hot eller möjlighet? Vad kan tjänstedirektivet innebära för de svenska tjänsteföretagen? Vilken potential finns för svenska företag att växa i Europa?”

15.30 - 17.00 Karin Pilsäter deltar vid seminarium som arrangeras av Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet på Wisby Hotell om ”Generell välfärd - Mission Impossible?”.

10.00 - 12.00 Linnéa Darell, riksdagsledamot, deltar i debatt arrangerad av Sveriges läkarförbund på Högskolan på Gotland, lokal B 22 om ”Sjukskriver läkare för lätt - myt eller verklighet?”

15.00 - 16.30 Linnéa Darell, deltar vid debatt arrangerad av Sveriges Psykologförbund på Högskolan på Gotland, lokal B 22 om ”Ingen välfärd utan psykisk hälsa”.

Onsdag 7 juli
13.00 - 16.30 Folkpartiets ekonomiska seminarium:
”Det är entreprenören som gör det!”
Välkommen att delta i ett intressant seminarium om entreprenörskap och företagande som grund för tillväxt och välstånd. Seminariet äger rum i Almedalsbiblioteket, Visby, Hörsal E 22. Se detaljer här: www.folkpartiet.se/almedalen2004

13.00 - 15.00 Tina Acketoft, folkpartiets jämställdhetstalesman, deltar vid Almega-seminarium i Wisby Hotells trädgård om ”Överfull tvättkorg, stress och dåligt samvete - är skattelättnader för hemservice en lösning för vardagen?”

18.30 - 20.00 Folkpartiet Gotland arrangerar framträdande på Almedals-scenen:
18.30 Temakvintetten spelar.
19.00 Europaparlamentariker Maria Carlshamre talar om sin politiska vision
19.30 Sound of the sixties spelar.
Justitieutskottets ordförande Johan Pehrson är konferencier.

20.00 Maria Carlshamre och riksdagsledamot Birgitta Ohlsson intervjuas av Lars Adaktusson, SVT, Per Wendel och Leo Lagercrantz, Expressen, om aktuella
frågeställningar för folkpartiet. Studentkår Rindi, Tage Cervins gata 1 bakom Almedals-scenen.

Torsdag 8 juli
15.00 - 16.30 Tina Acketoft deltar i seminarium arrangerat av Bemanningsföretagen i Wisby Hotells Trädgård om ”Kan AMS läggas ut på entreprenad? Är tiden mogen för en annan rollfördelning mellan AMS och bemanningsbranschen när det gäller att skapa nya jobb?”

Fredag 9 juli
10.00 - 12.00 Runar Patriksson, riksdagsledamot, deltar vid seminarium med paneldebatt på Högskolan på Gotland, B 51, Aulan om ”Kollektivtrafiken gynnar alla - men vem bryr sig? ” arrangerat av Branschnätverket Buss & Samhälle m.fl.

12.00 - 15.00 Anita Brodén, riksdagsledamot, deltar vid LRF-seminarium i Sävesalen, Länsmuséet Fornsalen om ”Hoten mot den svenska maten växer - Än sen då?”