Folkpartiet

Folkpartiet under Almedalsveckan

Pressmeddelande   •  Jul 03, 2003 14:27 CEST

Tisdagen den 8 juli kl. 15.00 - 16.30 Almedalsbiblioteket Seminarium om eurons möjligheter för företagare. Gunvor Engström, VD Företagarnas riksorganisation, Pontus Braunerhjelm, forskningsledare vid SNS och professor i nationalekonomi, Inger Harlevi, VD för Gotlands konferens- & turistservice och Lars Leijonborg deltar.
Moderator: Alexandra Pascalidou.
Anmälan till niki.westerberg@riksdagen.se eller 070 - 937 1525 senast 7/7.

Tisdagen den 8 juli kl. 19.00 Almedalen
Gala mot rasism och utanförskap.
Bland annat medverkar Marit Paulsen, Lars Leijonborg och Mauricio Rojas samt Alexandra Pascalidou. Latin Kings, Papa Dee och Arja Saijonmaa m.fl. står för underhållningen.

Onsdagen den 9 juli kl. 9.00 Vinäger kök, Hästgatan 4, Visby Samtal mellan Anna Lindh, Margot Wallström, Gunilla Carlsson och Marit Paulsen om makt och inflytande i Europa. Arrangör: Ja till euron

Övriga aktiviteter där folkpartiföreträdare deltar:

Måndagen den 7 juli
Fredrik Malm, ordförande LUF m.fl. deltar i ett seminarium kl 13.00-15.00, på Wisby Hotel, Spegelsalen med rubriken Vem vill ta över? Ett seminarium om företagandet i framtiden och företagande som livsstil. Arrangör: Företagarna

Birgitta Ohlsson, riksdagsledamot (fp) m.fl. deltar i Sverige i Europas eurocafé kl. 17.00 och diskuterar ett feministiskt ja till euron.

Carl B Hamilton (fp) och Lars Wohlin, tidigare riksbankschef, debatterar om EMU är en flygfärdig fågel. Tvekampen kl. 17.00-19.00, Restaurang Burmeister. Dagens värd: Medborgare mot EMU

Tisdagen den 8 juli
Helena Bargholtz, riksdagsledamot och ordförande i Liberala Kvinnor, m.fl. har bokbord vid Öster centrum på förmiddagen och pratar om euron.

Jan Björklund, vice ordförande (fp) m.fl. deltar i en debatt om skolan kl. 10.00-12.00 Strand hotell, Bryggarsalen. Arrangör: Lärarförbundet

Birgitta Ohlsson, riksdagsledamot (fp) m.fl. deltar i lunchsamtal om euron, Sverige och EU kl 11.30-12.15 Wisby Hotells trädgård, ingång från Strandgatan. Arrangör: Sverige i Europa

Karin Pilsäter, folkpartiets ekonomiske talesman m.fl. deltar i ett seminarium kl. 14.30-16.00 Wisby Hotell, Spegelsalen med rubriken: Har vi råd med välfärden? Arrangör: Svenska kommunförbundet och Landstingsförbundet.

Mauricio Rojas, riksdagsledamot (fp) m.fl. deltar i en debatt om partiernas integrationspolitik - bara valfläsk som ingen bryr sig om i dag? Tvekampen kl. 17.00-19.00, Restaurang Burmeister. Dagens värd: Integrationsverket.

Onsdagen den 9 juli
Johan Pehrson, ordförande i justitieutskottet (fp) delar på eftermiddagen ut flygblad och pratar euron med sommarflanörer tillsammans med Thomas Bodström, justitieminister.

Birgitta Ohlsson, riksdagsledamot (fp) m.fl. deltar i tvekampen kl. 17.00-19.00, på Restaurang Burmeister om Framtidens EU - med kvinnors villkor! Dagens värd: Sveriges Kvinnolobby.

Torsdagen den 10 juli
Mauricio Rojas, riksdagsledamot (fp), m.fl. deltar i ett seminarium, kl. 10.00-12.00, Spegelsalen, Wisby Hotell om Patientmakt eller vanmakt? Debatt om framtidens vård och omsorg. Arrangörer: Vårdföretagarna.

Fredrik Malm, ordförande LUF m.fl. deltar i ett seminarium kl. 10.00-12.00, på Kårhuset Rindi, Studentkåren Gotland om En egen bostad - är det för mycket begärt? Arrangör: Sveriges Förenade Studentkårer, Hyresgästföreningen och nätverket www.jagvillhabostad.nu.

Niki Westerberg, Pressekreterare (fp)
070 - 937 1525
niki.westerberg@riksdagen.se