Footmall Norden AB

Footmall lanserar ny funktion för inspiration

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 21:16 CET

Footmall.se har blivit roligare att använda. Nu kan du som besökare få inspiration från kända instagram-profiler och enkelt hitta de skor som är populära bland kändisvärldens modelejon.

Alla Footmalls besökare letar inte efter något specifikt. I en undersökning med besökarna på Footmall svarade 30 % av de tillfrågade att de vill låta sig inspireras mer när de köper skor. Med denna insikt i ryggen har företaget under hösten jobbat aktivt med att konkretisera en funktion på Footmall för folk som vill ha inspiration;

- Vår produkt har till stor utsträckning tidigare riktat sig mot besökare som vet vad de vill ha. Med vår nya inspirations-feature kan vi också fånga upp de besökare som vill ha vägledning i sina köp säger Pontus Karlsson, marknadsföringschef på Footmall.

Idén om att skapa inspiration för besökarna på Footmall har kunnat konkretiseras till ett särskilt flöde för de som vill ha inspiration. I ett flöde fyllt av flera kända influencers, bland annat Blondinbella, Beyonce och Christiano Ronaldo kan Footmalls besökare snabbt och enkelt hitta skor som kändisvärldens modelejon använder. Influencer-flödet är också kopplat till de många varumärken som finns på Footmall. Om en besökare är inne på ett specifikt varumärke kan denna se bilder från kända instagramprofiler, kopplat till samma varumärke och på så sätt vägledas på ett bättre sätt än tidigare.

- Än så länge är detta bara en betaversion och vi kommer att jobba vidare med detta under våren. Vi är tacksamma för all feedback vi kan få så att vi kan göra tjänsten ännu bättre avslutar Pontus.