ServIT AB

Footway väljer ServIT eHelpdesk

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2014 14:06 CEST

Footway har valt att använda ServIT eHelpdesk för maximera kundupplevelsen för alla de som dagligen kommuncerar med företagets servicecenter via e-post och telefon. Tack vare ServITs tjänst klarar Footway att hantera en komplex vardag, i form av flera olika varumärken och länder, på ett sätt som kunden upplever som enkelt och personligt.

Footway grundades 2010 och har sedan dess jobbat hårt för att bygga upp sitt varumärke i Skandinavien. Affärsidén var (och är) att skapa ett bättre alternativ för skokunder - en skobutik på nätet med mycket större utbud och bättre service än den traditionella handeln. För Footway kommer kunden och skorna alltid att vara i fokus. Sen starten har Footway vuxit stadigt i hela Skandinavien, nu senast med förvärvet av Brandos.

Oskar Mühlbach, ansvarig för CRM på Footway:

ServIT har tillväxtsäkrad, flexibel och funktionell lösning som förenklar vår och våra kunders vardag. Den låter oss fokusera på våra kunders behov snarare än våra systems, vilket är fantastiskt.”

Kontakt: oskar.muhlbach@footway.comwww.footway.se

ServIT AB är leverantör av lösningar och system inom CallCenter och kundtjänst.

Conny Thimrén, produktansvarig, ServIT AB:

"Vi stolta och glada över att ha fått Footway som kund till vår tjänst. För oss är det ett tydligt bevis på att arbetet med att bredda vår lösning för att attrahera e-handlare är på rätt väg."
Kontakt: conny.thimren@servit.se, 08-4490150, www.servit.se