MPC AB

FOPPA, HERREY & ENG TILL MPC STJÄRNGOLF ÖVIK

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2016 11:53 CEST

Örnsköldsvik blir andra deltävling på touren
MPC Stjärngolf har en spelort per region i form av södra, norra, östra och västra regionen. Premiären var 2 juni på högklassiga golfbanan Barsebäck GC&C i Malmö. 16 juni är det dags för region norr där Örnsköldsvik är spelort för sjätte året i rad och än en gång är det Veckefjärden Golf Club som är tävlingsbana.

-Det är alltid roligt att komma till Örnsköldsvik med en bana som håller mycket bra kvalitet och ett fint stöd från näringsliv, kommunen och golfklubben, säger Marcus Palmqvist, Arrangörsansvarig MPC Stjärngolf.

Efter Örnsköldsvik går touren vidare till Stockholm med spel på Fågelbro GC&C 29 juni. Sverige-touren avslutas i Göteborg 25 augusti där tävlingsbanan är storsatsande Hills GCS. Vinnarna från vardera ort går vidare till MPC Stjärngolf Europatävlingen i Marbella som avgörs på mastersbanan Finca Cortesin. Evenemanget ingår i Marbella Business Weekend som arrangeras 6 – 9 oktober där även MPC Stjärntennis spelas, allt avslutas med en gemensam bankett för drygt 150 gäster. Vinnarna i Marbella går vidare till den slutliga tävlingsorten som är Miami South Beach.

Foppa gör Tourpremiär

MPC Stjärngolfen i Örnsköldsvik blir tourpremiär för Ishockeylegenden Peter ”Foppa” Forsberg. Några av de andra profilerna han kommer att tävla mot är artisten Richard Herrey, programledaren Peppe Eng, NHL spelaren Anton Lander och stjärnkocken Stefano Catenacci.

- Det blir en tävling i tävlingen med att se vem av profilerna som lyckas bäst med de team dom ingår i. Givetvis extra roligt med Peter Forsberg då vi är i Foppaland och att han är med som ägare av golfbanan. Han har varit med samtliga år och även deltagit vid andra av MPC Stjärngolf:s spelorter vilket känns extra roligt, säger Marcus.

Evenemanget i Örnsköldsvik avslutas med bankett hos restaurang Allstar, efter middagen öppnas dörrarna för After Party.

För mer information om MPC Stjärngolf, kontakta MPC via mail info@stjarngolf.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se