MPC AB

Foppa kommer till MPC Stjärngolf i Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2017 20:41 CEST

Vi har sedan tidigare kunnat meddela att det är ett profilstarkt startfält som kommer till företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf tourtävling i Stockholm. Startfältet har nu stärkts upp än mer genom att Ishockeylegenden Peter ”Foppa” Forsberg kommer att delta.

MPC Stjärngolf är en av Sveriges största och mest exklusiva företagsgolftour som erbjuder en unik möjlighet att med kunder och/eller personal, tillbringa en heldag i sällskap med rikskända profiler från idrottsvärlden, nöjesvärlden eller näringslivet. Evenemangets hade Sverigetourpremiär i Visby 31 maj och 28 juni är det dags för tourtävling nummer två där Stockholm är tävlingsort. Touren går sedan vidare till Malmö och Göteborg. Vinnarna från vardera ort går vidare till Europatävlingen i Marbella där slutliga vinnarna går till finalen i Miami.

Peter ”Foppa” Forsberg en av profilerna
MPC Stjärngolf har arrangerats i fjorton år och har under alla år haft samma grunder vilket innebär att det är företagstävling för team där en känd profil eller Golf Pro tillsätts till varje team. En av dessa är Ishockeylegenden Peter ”Foppa” Forsberg som deltagit ett flertal gånger. Han var senast med vid Europatävlingen i Marbella men genom deltagande nu i Stockholm blir det premiär för 2017 års tour.

- Peter är den optimala profilen för evenemanget ställt till den målgrupp vi riktar oss för. Han har unika idrottsmeriter men numera också framgångsrik affärsman. Att han dessutom är en duktig golfare och mycket uppskattat som person gör att han är den optimala profilen, säger Marcus Palmquist, CEO MPC AB.

Exempel på andra profiler som kommer till MPC Stjärngolf är Magnus Wislander, Karin Frick, Ernst Billgren, Hans Fahlén, Henrik Norlén Erik Segerstedt, Kristin Kaspersen, Andreas Johansson, Anton Körberg, Klasse Möllberg, Rasmus ”Raz” Lindvall, Johan Ejeborg, Leif Ahrle, Björn Becksmo, Fredrik Wagner med flera.

MPC Stjärngolf Stockholm spelas på Fågelbro Golf & Country Club onsdagen den 28 juni med start klockan 11.00. Evenemanget avslutas med bankett hos Café Opera, för ytterligare information om MPC Stjärngolf besök: www.stjarngolf.se

MPC Stjärngolf är Sveriges största och mest exklusiva företagsgolf- tour. Detta unika upplägg tillåter er att förena nytta med nöje.