MPC AB

Peter "Foppa" Forsberg mot Miami

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 11:27 CEST

För tredje året i rad arrangeras företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik där de representerar norra regionen. Till företagsteamen tillsätts en känd profil och för tredje året i rad får vi se Peter ”Foppa” Forsberg tävla på sin egen banan Veckefjärden GC. En tävling som kan ta honom till finalen i Miami.

Än en gång är det Örnsköldsvik som står som värd för företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf tour när det är dags för deltävling nummer två vilket är norra regionen. Premiären var i södra regionen igår där det var Malmö med Barsebäck GCC som var spelplats. På tisdag är det alltså Örnsköldsvik med Peter Forsbergs egna golfbana Veckefjärden GC som är spelplats. Peter själv kommer att delta i tävlingen för att tillsammans med sitt team tävla om att ta sig till internationella finalen som avgörs på Miami South Beach i januari.

Vi har haft äran av att samarbeta med Peter redan innan vi öppnade upp norrlandsfönstret då han deltagit som profil vid tävlingen i Stockholm men från start i Norrland har det varit Örnsköldsvik som spelort vilket nu blir tredje året i rad. Vi hade möte med Peter ihop med Veckefjärden GC:s VD Mikael Nordin när vi tittade på att MPC Stjärngolf skulle utökas med spelort i Norrland. De kunde visa upp det absolut bästa konceptet i form av Veckefjärden GC och Örnsköldsvik vilket gjorde att vårt val blev just Övik när det gäller spelort. Detta är inget vi ångrar då de tillsammans med det lokala näringslivet ställt upp på ett minst sagt bra sätt, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Modo Hockey med som partner

Från start har också Modo Hockey varit med som samarbetspartner där de ställt upp med profiler men också aktivt deltagit som företagspartner med bland annat varit hålvärd på golfbanan. Detta år blir inget undantag då Modo återigen finns med som hålvärd och det kommer även ett flertal profiler från klubben där vi exepelvis kommer få se Modo profiler som Samuel Påhlsson, Oskar Hedman, Simon Öhnerud, Per Åge Skröder, Kristian Forsberg, Hans Jonsson m.fl.

- Det är mycket viktigt för oss att vi får en bra kombination med rikstäckande samarbetspartners och lokalt starka företag. Att vi dessutom har med de starkaste idrottsklubbarna i vardera region är a och o då vi givetvis vill lyfta fram lokala profiler och idrottsklubbar. Modo Hockey har från start ställt upp på ett optimalt sätt och det är med glädje vi nu återigen ser på vilket fint sätt de är med aktivt och delta i evenemanget, säger Marcus.

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 32 eller besök: www.stjarngolf.se