MPC AB

Foppa till MPC Stjärngolf tourfinal

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2016 01:44 CEST

Ishockey legenden Peter ”Foppa” Forsberg är en av de profiler som kommer till företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf tourfinal i Göteborg.

MPC Stjärngolf är en av Sveriges största och mest exklusiva företagsgolftour som erbjuder en unik möjlighet att med kunder och/eller personal, tillbringa en heldag i sällskap med rikskända profiler från idrottsvärlden, nöjesvärlden eller näringslivet. Evenemangets Sverigetour har en tävlingsort per storregion genom Stockholm, Göteborg, Örnsköldsvik, och Malmö. Vinnarna från vardera ort går vidare till Europatävlingen i Marbella där slutliga vinnarna går till finalen i Miami.

Peter Forsberg

MPC Stjärngolf har arrangerats i tretton år och under dessa år haft många starka profiler som deltagit. En av dessa är Ishockeylegenden Peter ”Foppa” Forsberg som deltagit ett flertal gånger. Han har varit med såväl i Stockholm som vid sin egen hemstad Örnsköldsvik med spel på hans egen golfbana Veckefjärdens GC. Han har däremot aldrig kunnat delta i Göteborg men det är nu klart att han kommer till tourfinalen i Göteborg.

- Peter har varit oss trogen i många år. Han är den optimala profilen för evenemanget och dess målgrupp genom sina extremt fina idrottsmeriter och nu fina framgångar som affärsman. Han har dessutom ett stort golfintresse och är själv en duktig golfspelare som gör att det blir extra roligt med hans deltagande, säger Marcus Palmquist, CEO MPC AB.

Totalt är det drygt 100 deltagare i tävlingen och evenemanget avslutas med bankett hos exklusiva Fiskekrogen där prisutdelning och underhållning ges.

MPC Stjärngolf Göteborg spelas på Hills Golf & Sports Club torsdagen den 20 augusti med start kl. 11.00. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmquist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se