Markem-Imaje AB

Forbedret fleksibilitet ved utskrift av store karakterer med blekkskrivere: Imaje gjør den populære skriveren mer tilkoblingsdyktig

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2008 16:27 CEST

Et nytt alternativ til den kompakte 4020 skriveren gir brukerne den raske og presise konnektiviteten (tilkoblingsdyktigheten) de trenger for å integrere og automatisere prosesser for koding av esker. 4020 I/O-boks byr på enkel, protokollfri tilkobling til en dedikert port på kontrolleren og leverer en rekke nye inngangs- og utgangsalternativer. Disse leverer forbedrete nivåer med funksjonalitet til skriveren, som for eksempel muligheten til å merke tilfeldig utvalgte produkter korrekt.

«Der produkter mates fra sammenløpende transportlinjer, er det avgjørende at riktig kode trykkes på riktig eske,» forklarte Martin Dijkstra, produktsjef for Imajes blekkskriverserie for store bokstaver.

«Sensorer plassert på enden av hver matelinje gir skriveren beskjed om en pakke som nærmer seg via I/O-boksen, og den relevante meldingen velges og skrives ut. Ved noen applikasjoner angir pakkens høyde både innholdet og destinasjonen. Så vil en rekke sensorer koblet til I/O-boksen aktivere riktig kombinasjon av skriverhoder for å levere korrekt utskrift.»

Andre applikasjoner bestemmer retningen på pakker på toveis transportbånd og retningen på pakker som kommer inn på båndet. I begge tilfeller vil I/O-boksen underrette 4020-skriveren, riktige skriverparametre stilles inn og varene blir korrekt merket.

En enkel meny i den intuitive kontrolleren gjør det raskt og enkelt å installere I/O-boksen. Dette gir et rimelig oppgraderingsalternativ for eksisterende brukere som er på utkikk etter bedre konnektivitet fra kodeprosessene sine.

4020: brukervennlighet og ytelse

4020 brakte med seg nye nivåer av brukervennlighet og ytelse til blekkutskrifter med store bokstaver. Siden lanseringen i 2006 har fleksibiliteten til 4020 kommet til nytte i en lang rekke applikasjoner, og kan kontrollere opptil fire skriverhoder samt en justerbar utskriftshøyde på 8-64 mm. Flere linjer med tekst kan bli skrevet samtidig på oversiden, undersiden og på sidene av en fraktkasse eller kartong.

Den klare, bakgrunnsopplyste kontrollskjermen, det raske og enkle meldingsvalget og den intuitive navigasjonen i lokale menyer gjør 4020 svært enkel å bruke. Brukerne setter også pris på høyhastighetskonnektiviteten, som forenkler integrering med alle produksjons- og pakkelinjer. Og nå, med den ekstra konnektiviteten som er mulig den valgfrie I/O-boksen, er rekkevidden av 4020 blitt utvidet til å levere problemfri, automatisert koding ved sluttlinjer.

Om Dover

Dover er en allsidig industriell produsent med 7 milliarder dollar i årlig omsetning fra driftsselskaper som produserer spesialiserte industriprodukter og -utstyr. For ytterligere opplysninger, besøk http://www.dovercorporation.com.

Om Imaje

Imaje, filial som eies 100 % av den New York-baserte Dover-gruppen (NYSE: DOV), er verdens ledende fabrikant av industrielle merkingssystemer. Imaje ble grunnlagt i 1982 i Bourg-lès-Valence i Frankrike, og har i dag over 1700 ansatte rundt omkring i verden. I 2006 hadde selskapet en omsetning på390 millioner dollar.

Med 32 filialer og60 distributører er Imaje representert i over 120 land. Kundene har også til sin disposisjon 3 FoU-sentre,6 produksjonsenheter og10 forskjellige reparasjonssentre fordelt over hele verden.

Imaje - teknologisk know-how:
Blekkstråleskrivere for små og store karkakterer, laserskriver med høy hastighet, termotransferskrivere, etiketteringssystemer (Print & Apply).