Axtech AB

Forbinabåtar väljer redKnows

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 08:59 CET

Forbinabåtar kommer från och med 2010 att erbjuda sina kunder att få ett redKnows-larm monterat vid köp av båt. Forbina, som i 25 år försett Sverige och Skandinavien med helsvenska kvalitetsbåtar går gärna i bräschen för att erbjuda marknaden smarta, moderna lösningar. Nu kan alltså kunderna öka tryggheten och skyddet för sin båt med redKnows spårbara GPS-larm.

- Anledningen till att vi valde redKnows MiniFinder är att det är både lättinstallerat och enkelt för kunden att hantera. Vi satsar mycket på kvalitet och kundanpassning och på så sätt passar redKnows oss utmärkt med svensk utveckling och gedigen kvalitetskontroll, säger Michael Tunberg på Forbinabåtar.

- Vi är naturligtvis stolta över att Forbina väljer redKnows. De är kända för sitt kvalitetstänkande. Våra larm är ju speciellt anpassade för marin och annan tuff miljö och passar både i Forbinas större och mindre båtar. Vi hoppas kunna tillföra en ökad trygghet till Forbinas kunder, säger Mattias Olsson, marinansvarig på Axtech AB.

RedKnows MiniFinder-produkter ligger på Forbinas prislista från och med januari 2010.

För mer information, kontakta:

Mattias Olsson, Axtech
tel. 0703-320 81 90

Michael Tunberg, Forbina
tel. 054 - 85 01 00

MiniFinder är en familj av svenskutvecklade stöt och vattentåliga GPS-larm/spårsändare med storlek som en mobiltelefon. De placeras enkelt i bil, båt, MC, ATV, utombordsmotorer, maskiner mm. Larmet skickar ett SMS med karta till din mobiltelefon om någon flyttar eller stör din egendom. Du kan när du vill begära att få information per SMS om var egendomen befinner sig. MiniFinder produktfamilj består av:

MiniFinder: Skickar SMS vid larm och vid begäran om information, med aktuell position och status.

MiniFinder Sensor: ger möjlighet att komplettera en extern sensor, för exempelvis inbrottsskydd.

MiniFinder Live: Rapporterar även sin position i realtid vid förflyttning till karta på websida.

Rek. pris från 3995 kr (inkl moms). Mer information på www.redknows.se

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS-larm och söksystem i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech, som bedriver egen utveckling, producerar och säljer söksystem med GPS under egna varumärket redKnows.

Adress: St Jörgens väg 4,422 49 Hisings Backa, tel. 031-558866, e-mail: info@axtech.se, www.redknows.se