Autocom Diagnostic Partner AB

Fordonsdiagnostik i molnet

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 09:16 CET

AUTOCOM Diagnostic Partner AB förbereder för framtiden och presenterar molntjänsten AUTOCOM Online Concept. Grundtanken är att erbjuda en oberoende plattform för fordonsdiagnostik via Internet.

AUTOCOM flyttar ut sin fordonsdatabas och programvara till molnet för att erbjuda en snabbare, enklare och säkrare fordonsdiagnos.

– Fördelarna med detta är många berättar Mattias Lanhage, produktchef på AUTOCOM;

”Användarna kommer inte längre att vara beroende av en viss typ av operativsystem eller program på sin dator för att ställa en fordonsdiagnos. Det enda de behöver är en enhet med webbläsare och en internetuppkoppling. Sedan har användaren alltid tillgång till vår senaste programvara och de senaste fordonsuppdateringarna.”

Redan nu finns en fungerande lösning, som nyligen visades upp på Automechanika i Frankfurt, men den färdiga produkten lanseras först i slutet på nästa år.

– Vi försöker alltid ligga i framkant vad gäller fordonsdiagnostik och detta känns som ett naturligt steg för oss att ta, fortsätter Mattias Lanhage.

”Att fordonen inom en snar framtid har inbyggd WI-FI är ingen omöjlighet, snarare väldigt troligt, och då är vi och våra användare förberedda på det”

För frågor och mer information om AUTOCOM Online Concept, kontakta:

Mattias Lanhage, Produktchef, AUTOCOM

Om AUTOCOM

Bransch: Fordonsdiagnostik
Grundat: 1991
Ort: Trollhättan
Anställda: 72
Oms: 90 miljoner (2011)
Ägare: Tyska Würth Group

AUTOCOM utvecklar och marknadsför innovativa, användarvänliga och pålitliga diagnostiklösningar tillsammans med information, utbildning och support till den globala fordonseftermarknaden.

AUTOCOM ägs av tyska Würth-gruppen, med verksamhet och återförsäljare över hela världen. AUTOCOM har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och expanderar kontinuerligt.