Forefront

Forefront vinner företagspriset Bona Postulata

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 16:13 CET

För 13 år sedan fick Uppsala företagen PiezoMotor, Starbreeze och Phosworks Bona Postulatapriset. Idag säljer PiezoMotor små, små motorer över hela världen, Starbreeze är ett av Sveriges största datorspelsföretag, och Phosworks har 45 anställda och vann ifjol TV-priset Kristallen med barnprogrammet Buskul.

– De som får priset är företag vi tror på, som står inför någon typ av expansion och som vi bedömer har stor tillväxtpotential. Det kan vara ett företag som har funnits i flera år, men som nu ska expandera, eller ett nystartat företag, säger Maria Ingelsson, advokat och delägare på Lindahl, som är ett av de tretton företag och sponsorer som står bakom priset.

Bona Postulata-priset är ett lokalt näringslivspris som vill uppmuntra uppländska företag med stark tillväxtpotential. Bakom priset står 13 välkända företag och näringslivsorganisationer i länet som på det här sättet vill bidra till att företag med goda förutsättningar att utvecklas får den uppmärksamhet och draghjälp de förtjänar.

- Vi blev mycket stolta över att vinna detta företagspris och är glada över uppmärksamheten. Sedan starten av Forefront 2010 har vi fokuserat på stark lönsamhet och organisk tillväxt där vi gått från 2 till 18 personer inom loppet av 2 år. Vi fortsätter vår resa härifrån och planerar ytterligare expansion där vi bl a öppnat kontor i Stockholm och  breddat vårt erbjudande som mediebyrå med fler tjänster till att hjälpa företag med sin digitala marknadsföring, säger Marcus Jildecrona, VD på Forefront.

Bona Postulata är latin, och betyder goda förutsättningar.

Presskontakt: Marcus Jildecrona, VD Forefront, 0706-022060 marcus.jildecrona@forefront.eu

Forefront

Forefront är en oberoende mediebyrå med gedigen kompetens inom digital marknadsföring och sökmedier, såsom Google, Eniro, Facebook, Hitta.se, Spotify etc. Vår affärsidé bygger i huvudsak på att identifiera de mest effektiva digitala mediekanalerna för att skapa nya affärsmöjligheter och merförsäljning för våra kunder. Med denna hjälp minskar risken att investera fel avsevärt.

Om du är en reklamköpare som önskar äga analysen om hur marknaden och beteenden inom den digitala marknaden ser ut, kan vi tillhandahålla den kompetensen. Vi analyserar din målgrupps sökbeteenden och kartlägger vilka digitala kanaler som ger bäst avkastning.

Vid frågor kring profilering på den digitala marknaden, eller om ni vill hitta en strategi för hur ni på bästa sätt kan göra er tillgängliga för en ny målgrupp, är du välkommen att kontakta oss!

Vi väljer att alltid ligga i framkant, var vill ditt företag ligga?