TASSA mockasin

”Formex Formidable 2012” nomineringar TASSA-en modern mockasin med klassisk charm

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2012 08:24 CEST

TASSA är utnämnd till nominering till ”Formex Formidable 2012” Nu på Formex 2012 premiärvisas

TASSA - en modern mockasin, som är en helt ny toffla för alla barn.  Med funktion och klassisk charm intar nu TASSA monter A45:35. Varmt välkomna!

Nu kommer en smart nyhet för alla föräldrar med små barn, som ska lära sig att tulta, springa, hoppa och krypa för att senare ta de första stegen i livet.

TASSA är en modern mockasin som används med fördel ute, då tofflan är förseddmed en smart gummisula, som håller vätan ute. www.tassatassa.se

Så här står det på Formex.se om tävlingen : formidable 2021

Formex Formidable 2012 - Årets stora tävling för inredningsdesign

LÄNK om tävlingen

Var med och rösta fram din favoritprodukt i tävlingen “Folkets val” som är ett hederspris. Detta är en deltävling i ”Formex Formidable 2012”, där ett antal utvalda produkter visas upp som vår jury har valt ut. Juryn kommer därefter att besluta om en vinnare för 2012. Hederspriset är det ni besökare bestämmer genom att rösta! Röstar du i Folkets val är du även med i en utlottning av ett fint pris.

Så här röstar du

Välj ut en favoritprodukt nedan, fyll i ditt namn, företag och din e-post adress och klicka på Rösta. Du kan rösta ända fram tills årsskiftet då tävlingen avgörs men endast en gång.

När utses vinnarna?

Både vinnaren i tävlingen “Folkets val” och juryns slutliga vinnare i Formex Formidable 2012 avgörs vid årsskiftet och presenteras på Formex pressfrukost i januari 2013.

Jury

Stefan Nilsson, trendexpert Trendgruppen
Dan Gordan, redaktör på Sköna Hem
Kerstin Wickman, professor i design- och konsthantverkshistoria
Monica Förster, designer Monica Förster Design Studio
Kajsa Falck-Torlegård, Formex

Mer om TASSA

En perfekt förstasko! Strumpa och sko i ett.

Bra bad- och bassängsko.

Perfekt resesko för små barn i flyg, tåg, vagn och bil.

Fäger och mönser just nu: randig (svart-vit)

Finns i storlekar från 19 upp till 25 (ca 3-4 år)

Produktfakta

• Strumpa och sko i ett
  • 100 % bomull i strumpan
  • 100 %  naturgummi i sulan
  • Storlekar: 19-25 (från 10 mån - 4 år)
  • Pris: ca 199-220 kr. Finns i butiker och kedjor runt om i landet.

För mer information besök  HYPERLINK "http://www.mytoddler.se" www.mytoddler.se
Webbshop  HYPERLINK "http://www.mytoddlershop.com" www.mytoddlershop.com

Historien om TASSA
För ett år sedan..hösten 2011  var  min dotter Doris 10 månader och ville börja gå.   Inne, ute och överallt….hela tiden. Men  jag kunde inte få i hennes lilla mjuka fot och ankel i en hård sko! Den lilla foten var för mjuk och bara böjde sig. Så vi började använda vanliga mockasiner, utomhus ( från Nowa-Li. Bobux och Swedish mockasin) men  dom blev blöta direkt! Då började jag att  undersöka marknaden för tofflor,mockasiner  och barnens första sko Jag insåg snabbt att en sko och strumpa “i ett” är en optimal produkt. Bra för fötterna, lätt att sätta på och de sitter kvar. Alla märken vi testat hade lädersula som snabbt blev blöta och kladdiga - kanske skulle det funka med en gummisula… utvecklingen började och nu exakt ett år senare presenterar vi en optimal förstatoffla!

TASSA - en modern mockasin.
Dessutom funkar den otroligt bra som resesko! På flyget, tåget och i bilen.
Den klarar lek och små promenader utomhus, då man lätt kan tvätta TASSA i tvättmaskinen på 40 grader. Den funkar bra även på lite större barn, för den är perfekt på badhuset, simmhallar eller på varma sten- och sandstränder. Hoppas att den ger er lika mycket glädje som den har gett mig och min familj!

Varmt Välkommen till myTODDLERs värld!
Caroline Anderson Gadd , designer och mamma till 3 busfrön.

TASSA är ett varumärke som säljs genom myTODDLER.Vi designar, importerar och säljer barn- och babyprodukter i Sverige, främst till andra butiker,

men även till privatpersoner.   HYPERLINK "http://www.mytoddlershop.com" www.mytoddlershop.com

Kontakta gärna oss om du har några frågor.

Caroline Anderson Gadd, myTODDLER.se, designer och grundare

Vill du ha mer info eller komma i kontakt med oss!

OM myTODDLER AB  Vi är ett nystartat barn och baby distributör med fokus på hela familjen. Våra varumärken hjälper, underlättar och gör tiden med våra små lite lättare och roligare!

Vårt motto är att hela tiden erbjuda en hög kvalitet med ett miljötänk och en tvist på familjens viktiga vardags accesoarer. Välkommen till myTODDLER värld - creating everyday accessories for the family!

Caroline Anderson-Gadd I www.mytoddler.se I Signe Hebbesväg 12I 129 38 Stockholm I  0709-996303 I caroline@mytoddler.se