Nordic Poster Collective

Formgivare från Nordic Design Collective intar Formex

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 10:34 CEST

VART GÅR DU FÖR ATT  HITTA NYA OCH INTRESSANTA PRODUKTER?
MED SNYGG DESIGN, BRA KVALITET OCH FRÅN SVENSKA FORMGIVARE?

Jag hade inget bra svar på den frågan. Efter att ha jobbat med Signerat.se - Sveriges bästa, största och mest prisbelönta marknadsplats för design och hantverk - i fyra år vet jag hur många talangfulla formgivare som finns i vårt avlånga land. Men det är inte så lätt att hitta guldkornen. Därför startade jag Nordic Design Collective i mars 2012.

Här kan du hitta helt nya produkter från morgondagens designstjärnor. Formgivare som är precis i början av sin karriär och som du kommer kunna läsa om i många år framöver. Det är här du hittar dem först!

På Nordic Design Collective handlar konsumenten direkt från formgivarna och får en personlig kontakt med var och en av dem. De värnar om att kunden ska bli nöjd med sitt köp och är noga med kvaliteten.

Genom Nordic Design Collective stödjer du brinnande formgivare och entreprenörer och gör Sverige både snyggare, smartare och bättre! Med drygt 50 utvalda formgivare hittar du alltid ny och spännande design hos oss.

Om du vill veta mer om Nordic Design Collective är du alltid välkommen att kontakta mig. Jag kommer att finnas på plats på mässan under hela torsdag 16 augusti.
Maria Richardsson, grundare och VD
maria@nordicdesigncollective.se, 08-55 11 46 91

VÅRA FORMGIVARE FINNS ÖVER HELA FORMEX!
Ta chansen att träffa några av våra formgivare när de ställer ut här på Formex.

1. Anneko Design, B09:10
2. Brusewitz Design, B15:42
3. Erika Tubbin, C20:59D
4. Frau Furtenbach, B09:02
5. Fröken Smart, B01:56
6. Joakim Thedin, B04:28 (Form Nasielsky)
7. Kerstin:Design, B16:48
8. Konstig Design, B09:02
9. ISAK, B01:38 (Oseroff Agentur)
10. Sägen, A30:31 och B04:08
11. Toodeloo, B01:36
12. Viltra Designstudio, B16:49

Mer information om formgivarna samt karta med monterplaceringar hittar du här.

I mars 2012 öppnades Sveriges mest spännande sajt för ny svensk design. Du kommer att kunna handla nya designprodukter som du inte hittar någon annanstans - direkt från formgivaren!