Enmusa Music

Formgivaren Paul Sundvik designar priserna till nyinstiftade Denniz Pop Awards 2013

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 23:03 CEST

I början av juni delades det nyinstiftade priset Denniz Pop Awards ut för allra första gången. För designen av priset står formgivaren, designern och konstfotografen Paul Sundvik.

Paul Sundvik fick frågan om att få designa priset.
- De var en stor ära att bli tillfrågad och självklart tackade jag ja, säger Paul Sundvik
- Encapsulated sound, som jag döpt skulpturen till är en 3-dimensionell ljudbild, en ljudfrekvens som isolerats i en kapsel, fortsätter Paul
- Eftersom Denniz Pop Awards är ett pris som är menat att hylla det svenska musikundret är Encapsulated Sound en helsvensk produktion och materialen är därför svenskt glas, metall, trä och del av en meteorit som hittats i Norrland. Materialen är valda med största omsorg för att representera det svenska Musikundret. Det var viktigt för mig att glasskulpturen skulle spegla de vinnande  musikskaparnas unika talanger, fortsätter Paul Till varje skulptur tillkommer ett unikt ljud som
representerar formen och är komponerat av Joakim Andrén.

Paul Sundvik har en kandidatexamen i industriell design från Art Center College of Design, Switzerland, liksom konst, skulptur och fotografering. Paul har representerats i flera olika tidskrifter såsom I.D. Magazine, Sköna Hem, Plaza Watch, Residence och Plaza Magazine, för att nämna några.  Hans design har visats på platser som Milano, New York, Montreux, London och Stockholm.
Han har fått flera utmärkelser och uppmärksamhet för sina verk, till exempel genom amerikanska I.D. Magazine, Awarded with distinction, LG Electronics Gold Star competition i Korea, Ung Svensk Form m.m.

Encapsulated Sound avtäcktes den andra juni 2013 på det nyöppnade Abba The Museum/Swedish Music Hall of Fame på Djurgården. Där kommer en av glasskulpturerna att stå permanent installation i sin monter dedikerad till Denniz Pop och personerna bakom Cheiron studion som skrivit och producerat listettor för Back Street Boys, Britney Spears och Robyn för att nämna några.

Bakom Denniz Pop Awards står en ideell stiftelse. Priset har instiftats dels för att hylla musiklegenden Denniz Pop, som tyvärr gick bort alldeles för tidigt, dels föra att stödja cancerforskning och naturligtvis för att lyfta fram det svenska musikundret. Denniz Pop Awards delades ut vid ett event på Restaurang East i Stockholm där personer i musikbranschen var inbjudna. Juryn bestod av Jacob Schulze, Max Martin, Kristian Lundin, Rami Yacoub, Per Magnusson, Jörgen Elofsson, John Amatiello, David Kreuger och Andreas Carlsson.

Vinnarna av 2013 års Denniz Pop Awards:
Swedish House Mafia, Eric Hasselqvist,  Albin Nedler och Kristoffer Fogelmark och Saturday, Monday feat. Julia Spada

”Det är en stor ära för mig att vinna Denniz Pop Awards, ett stort tack !!!!! ” säger Sebastian Ingrosso från Swedish House Mafia

Just nu arbetar Paul med att färdigställa en fotografisk konstutställning som han tagit när han fridykt runt om i världen. Paul är även i slutskedet med att färdigställa glasutställningen "Encapsulated
Lifeforms" där han använder sig av svensk glasteknik. Utställningarna planeras till hösten.

För mer information om Denniz Pop Awards, besök: www.dennizpopawards.com

För mer information om Paul Sundvik högupplösta bilder kontakta: Anette Ståhl på Enmusa Music anette@enmusamusic.com eller tel: 0707 180 120 eller Paul Sundvik paul@freeflow.nu

Högupplösta bilder:
Bild 1 http://bit.ly/11CnqbL
Bild 2 http://bit.ly/18RPr8g
Bild 3 http://bit.ly/17lZPVd
Bild 4 http://bit.ly/17m2caC
Bild 5 http://bit.ly/ZsRutV
Bild 6 http://bit.ly/11XZ2aE
Bild 7 http://bit.ly/14vfTgQ

Enmusa Music är ett musikbolag som framförallt jobbar med PR promotion för turné och album aktuella artister. Sedan starten har uppdragen varit många och åt både svenska och utländska artister. Anette Ståhl är motorn bakom musikbolaget Enmusa Music som är ett Stockholmsbaserat företag inom nöjesindustrin.