FormPipe Software AB

FORMPIPE SOFTWARE FÅR ORDER FRÅN HÖGSKOLAN I SKÖVDE

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 10:02 CET

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

FormPipe Software har tecknat ett avtal med Högskolan i Skövde gällande ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3. Arbetet med att implementera grundprodukten beräknas vara klart under december 2006.

- Många goda referenser och faktumet att produkten bäst uppfyller våra krav gjorde att vi valde FormPipe som leverantör säger Håkan Tropp, Verksamhetsansvarig för systemutveckling på Högskolan i Skövde.
- Det här är den tredje ordern från universitet och högskolor på kort tid - Lunds Universitet beställde W3D3 för bara en månad sen. Verksamhetsstrukturer inom universitet och högskolor runtom i Europa har många likheter vilket gör att en större licensmarknad står för dörren. Inom EU blir gemensamma examina allt vanligare och då krävs stabila ECM-produkter för kvalitetssäkring av utbildningsprogrammen, säger Rikard Akhtarzand, VD på FormPipe Software.
W3D3 är den produkt för ärende- och dokumenthantering som är vanligast bland universitet och högskolor i Sverige. 8 av Sveriges 14 statliga universitet och 10 av de 22 statliga högskolorna använder idag W3D3.

För mer information, vänligen kontakta:
Rikard Akhtarzand, VD FormPipe Software AB, 0765-25 90 71

BOLAGSINFO
FormPipe Software AB (publ) är ett expansivt IT-företag som ligger i täten när det gäller kostnadseffektiv och säker överföring av information via Internet. Bolaget utvecklar och säljer produkter för kontroll, administration och e-underskrifter i samband med att information och betalningar sänds via Internet, samt programvara för diarie-, dokument- och ärendehantering. FormPipe Software AB är noterat på Stockholms börsen.