FormPipe Software AB

FORMPIPE SOFTWARE FÅR ORDER FRÅN LÄKARFÖRBUNDET

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2007 09:58 CET

FormPipe Software har tecknat ett avtal med Sveriges Läkarförbund gällande ECM-produkten för ärende- och dokumenthantering, W3D3. Arbetet med att implementera grundprodukten beräknas vara klart till maj 2007.

- Med W3D3 ser vi framför oss en mera strukturerad ärendehantering som ger lägre administrativa kostnader och en effektivare handläggning. Det här är förbättringar som ger våra 39 000 medlemmar en förhöjd servicegrad, säger Karl Benckert IT-ansvarig på Läkarförbundet.

- Första kvartalet brukar normalt sett vara ett orderfattigt kvartal för oss. Början på 2007 har i det avseendet varit klart över förväntan, säger Rikard Akhtarzand VD på FormPipe Software.

För mer information, vänligen kontakta:
Rikard Akhtarzand, VD FormPipe Software AB, 0765-25 90 71

BOLAGSINFO
FormPipe Software AB (publ) är ett programvarubolag inom ECM (Enterprise Content Management). Vi utvecklar och levererar ECM-produkter för att strukturera information i större företag, myndigheter och organisationer. Våra programvaror hjälper organisationer att fånga, hantera och sätta information i ett sammanhang. Sänkta kostnader, minimerad riskexponering och strukturerad information är vinster av att använda våra ECM-produkter.
FormPipe Software etablerades 2004 och har kontor i Stockholm, Uppsala och Linköping.
FormPipe Software AB (publ) är listat på Stockholmsbörsens First North.