Ballingslöv AB

Formsäker designlucka i nytt material

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 15:26 CEST

Jonas Lindvalls designsamarbete med kökstillverkaren Ballingslöv resulterade redan för fyra år sedan i luckan Magnum. Årets nyhet är köket i vitpigmenterad ek.

Magnum i serien Studio Ballingslöv är ett designsamarbete mellan kökstillverkaren Ballingslöv och Jonas Lindvall, formgivaren som utmärker sig inom svensk möbeldesign och arkitektur för sitt tydliga och konsekventa formspråk.
   Ett aktuellt exempel på detta är luckan Magnum, nu i ett nytt utförande – vitpigmenterad ek i mattlack, hela 30 mm tjock. Detta att jämföra med en standardlucka som vanligen är 19 mm.
   På bilden syns köksinredningen med integrerade handtag på en rostfri bottenplatta, kombinerad med en bänkskiva i massiv ek 30 mm, också den vitpigmenterad. Betonggolvet är målat i grått.
   Det vi ser inför hösten är en nedtonad och stilla färgskala, gärna naturmaterial och med fördel tillsammans med accentfärgerna kopparrött och mässing. Lägg märke till lampan och väggklockan som lyfts fram och utan problem kombineras med diskho, blandare och detaljer på ugn i det traditionella rostfria.
   Magnum finns i bredderna 450, 600 och 900 mm. Cirkapris för en lucka, 760x600 mm, 2 830 kr.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Paulina Schaber, 08-400 255 19, paulina@perpr.se.
Bilden och flera andra finns att ladda ner på www.perpr.se, eller klicka här.

Ballingslöv AB är en av de ledande tillverkarna av inredningar för kök, bad och förvaring i Skandinavien och Storbritannien. Ballingslöv AB grundades 1929 och är beläget i Ballingslöv norr om Hässleholm. Antalet anställda i Ballingslöv AB uppgår idag till cirka 380 personer. Företaget ingår sedan 1998 i koncernen Ballingslöv International AB.