CSC Sverige AB

Forrester rapport rankar CSC som marknadsledande inom Business Service Intelligence

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 14:25 CEST

Stockholm 24 oktober 2012; I en ny fristående rapport från Forrester Research utses CSC som marknadsledande bland 12 andra tjänsteleverantörer. I kategorierna utbud, strategier och marknadsnärvaro är CSC nummer ett, fastslås det i rapporten.

I rapporten konstateras att CSCs strategi och rådgivning är marknadsledande inom branscher som finansiella tjänster, biovetenskap, hälsovård, energi, handel, och fordonsindustrin. CSC är ett starkt val för de kunder som vill ha en partner som har en bra intern infrastruktur med möjligheten att kunna erbjuda virtualiserade modeller, molntjänster och traditionella webbhotell.

– CSC är hedrade över att bli erkända som en ledande leverantör av Business Intelligence-tjänster, säger Sashi Reddi, vice VD på Big Data & Analytics, CSC. Utmärkelsen speglar det affärsvärde som CSC levererar till sina kunder, där vi är bäst i klassen på marknadsnärvaro, utbud och strategiska lösningar, säger Sashi Reddi.

Rapporten har granskat tolv tjänsteleverantörer om 53 olika kriterier.  Styrkor och svagheter hos de olika leverantöreras utbud, förmåga och kvalitet utvärderades. Forrester Research slår fast att IT-konsulters intresse är fortsatt starkt för Business Service Intelligence.

– Företag och myndigheter måste kunna använda alla typer av tillgänglig data. Detta gäller både intern och extern sådan, samt analyser och visualiseringsverktyg för att möjliggöra bredare intelligens, djupare insikter och därmed lägga grunden för bättre underbyggda beslut, säger Sashi Reddi.

För fullständig engelskspråkig release:

För mer information kontakta:
Ulrika Andersson, Nordisk Kommunikationschef, CSC
uandersson3@csc.com

Om CSC
CSC är en globalt ledande leverantör av teknikdrivna affärslösningar. Företaget, med huvudkontor i Falls Church i Virginia i USA, har 96 000 anställda och redovisade intäkter om 15,8 miljarder dollar för de tolv månaderna fram till 29 juni 2012. För mer information, besök CSCs webbplats på www.csc.com/se.