Nyhetssajten Forskning

FORSKNING MED DAGLIG UPPDATERING

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 13:45 CET

Webbsajten FORSKNING med nyheter om svensk naturvetenskaplig och teknisk forskning kommer nu att uppdateras kontinuerligt. Glöm inte att lägga in ett bokmärke till www.forskning.com i din dator, smartphone och/eller läsplatta.

Sajten innehåller forskningsnotiser, andra notiser från forskningsvärlden, information om lediga tjänster, en internationell utblick, liksom ett kalendarium och en länkkatalog. Vi publicerar nu också en ledare av redaktören. Samt givetvis information om de olika banneralternativ etc som vi erbjuder.

Vi kommer närmast dels att väsentligt utöka antalet källor som vi bevakar, dels att komplettera innehållet med mera av egenproducerat redaktionellt material.

Vi har också ambitionen att dra igång en unik tjänst som ger läsarna själva möjlighet att publicera information om sin egen forskning på särskilda sidor på sajten.

Vi är tacksamma för alla synpunkter och idéer som kan göra sajten ännu bättre. Enklaste sättet att höra av er är att fylla i formuläret längst ned på förstasidan.

Välkomna med synpunkter och som läsare

Webbsajten FORSKNING

• informerar om aktuell svensk forskning och utveckling inom naturvetenskap och teknik
  • innehållet spänner från grundforskning till innovation