AMF

Forsman & Bodenfors blir ny reklambyrå för AMF Pension

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2003 09:17 CEST

Efter sommarens upphandling med stöd av en byråvalskonsult har AMF Pension beslutat att välja Forsman & Bodenfors som ny reklambyrå. Byrån har rätt egenskaper för att förflytta AMF Pensions varumärke i en föränderlig pensionsbransch.

Forsman & Bodenfors har den rätta strategiska och kreativa kompetens som förflyttningen av varumärket kräver. De står för långsiktighet och mänsklighet, väl i linje med vårt eget varumärke. Dessutom är de prestigelösa, resultatfokuserade och har en förmåga till dialog, vilket är andra förutsättningar i samarbetet, säger Ingvar Skeberg, vice VD AMF Pension med ansvar för Försäljning.
AMF Pension anlitade Stefan Rudels som oberoende byråvalskonsult i upphandlingsprocessen som ledde till valet. Upphandlingsmodellen bygger på att låta konsulten utgöra kontaktyta mellan potentiella byråer och kund för att få en objektiv och ren process.

AMF Pension har en historia av bra reklam som vi nu måste leva upp till. Det är en stor utmaning för oss som reklambyrå att delta i en ny fas där varumärket ska förflyttas. Upphandlingen imponerade på oss eftersom den var så välordnad och välstrukturerad från början till slut. Nu kommer vi fördjupa oss i AMF Pensions tydligt definierade strategi, säger Erik Sollenberg, kundansvarig projektledare Forsman & Bodenfors.
Forsman & Bodenfors grundades 1986 och är en av Europas tio högst rankade reklambyårer. Bland kunderna finns många svenska varumärken bl.a. IKEA, Volvo Personbilar och Arla Mjölk.

Arbetsgruppen består av Erik Sollenberg (kundansvarig projektledare), Leif Sorte (projektledare), Staffan Forsman (AD), Lotta Ågerup (AD), Jacob Nelson (Copy) och Hanna Belander (Produktionsledare). Deltar gör även Anki Bryhn-Jansson i egenskap av Planner.

Vid ytterligare frågor kontakta Ingvar Skeberg, vice VD AMF Pension tel 070-39 10 12, eller Erik Sollenberg, kundansvarig projektledare Forsman & Bodenfors, 0708-17 67 00
Vill du veta mer om reklambyrån? Surfa vidare till www.fb.se