Nordic Camping & Resort AB

Fortsätter tillväxtkursen och förvärvar Hökensås semesterby med omsättning om 5,5 mkr

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 11:26 CEST

Enligt enhälligt förslag från kommunstyrelsen kommer Nordic Camping & Resort förvärva Hökensås semesterby. Formellt skall köpet godkännas av Tidaholms kommunfullmäktige som sammanträder den 27 augusti 2012.

Nordic Camping & Resort kunde i samband med kommunens upphandling presentera ett starkt och slagkraftigt koncept för vidareutvecklingen av denna vackra anläggning med stark position inom sportfiske och konferens. Anläggningen upplåts som en fastighet med tillträde 1 januari 2013. Anläggningen omsätter per idag cirka 5,5 mkr och säljare är Stiftelsen Tidaholm Hökensås Semesterby.

-          Läget med perfekta konferensmöjligheter och bra aktivitetsutbud gör Hökensås till en framtidsanläggning för Nordic Camping & Resort. Vi kommer att fortsätta arbetet med att bygga upp konferensverksamheten och sportaktiviteterna som är ett stort dragplåster för anläggningen. Hökensås semesterby är för oss på Nordic Camping & Resort av stor strategisk vikt och passar perfekt in i de rutter och turer som många utländska gäster färdas på, säger Tom Sibirzeff, VD i Nordic Camping & Resort.

Övertagandet av Hökensås Semesterby är bolagets tredje förvärv av anläggning under den senaste 12 månaders perioden. Sammantaget har Nordic Camping & Resort genom dessa tre förvärv tillfört cirka 15 mkr i omsättning. Bolaget avser att fortsätta expansionen i samma takt. Förvärvspriset uppgår till 4,8 mkr och erläggs i samband med tillträde.

För ytterligare information kontakta:

Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort

+46 70 899 03 03

tom@nordiccamping.se

Resurslänkar:

www.nordiccamping.se

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 10 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med varierande boendeformer under ett varumärke med ett tydligt koncept där kundens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat semesterboende i kombination med ett risktäckande hotellkoncept. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP. Bolaget har kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se