The Information Company

Fortsatt internationell succé för The Information Company

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2010 07:00 CET

The Information Company har fortsatt att utöka sitt samarbete med Telenor och har de senaste månaderna börjat leverera abonnemang på effektiv och fungerande målstyrning till Telenor Broadcast Holding, Norkring Norge, Norkring Belgien, Norkring Slovenien och Telenor Satellite Broadcast.

Sedan tidigare jobbar The Information Company med Telenorbolagen Canal Digital Sverige, Canal Digital Norge DTH, Canal Digital Norge CATV, Canal Digital Danmark, Canal Digital Finland och TBH Tech.

- Anledning till att vi har växt så starkt inom Telenor är att vår helhetslösning för fungerande målstyrning har visat en sådan tydlig effekt. Det finns inget annat verktyg som har en sådan stor genomslagkraft vad det gäller att få medarbetare att agera i linje med organisationens strategi och därmed leverera snabba resultat, säger David Holmberg, VD The Information Company.

The Information Company har på kort tid börjat etablera sig som en internationell aktör inom målstyrning och beslutsstöd och har idag kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien och Slovenien.

- Jag är övertygad om att vår internationella tillväxt kommer att fortsätta då alla världens bolag oavsett bransch och kultur kan få enorma resultateffekter om man implementerar en fungerande och effektiv målstyrning. Vi har bara skrapat på ytan ännu så länge, fortsätter David Holmberg.

För mer information kontakta:

David Holmberg, VD - The Information Company +46 705 52 08 64, david@theinformationcompany.se

Fungerande målstyrning handlar om att åstadkomma en positiv förändring i organisationens beteende. The Information Company tar ett helhetsansvar, från att identifiera vilka mål som skall mätas, styras och följas upp till insamling av rätt information och en pedagogisk presentation av resultaten.