Viva Media

Fortsatt kraftig tillväxt för Mediaview som gör sitt tredje bokslut!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 09:27 CET

Mediview lämnade idag in sitt bokslut för det brutna räkenskapsåret som avslutades 30 Juni. Omsättningen steg med närmare 80% till 34 miljoner, resultatet landande dock bara på blygsamma 400 000 kr.

Mediaview som arbetar med mediarådgivning har haft fokus på tillväxt och att ta marknadsandelar under de första tre åren och tillväxten har varit betydande. Från att ha omsatt 11 miljoner första året ökade man till 19 miljoner år två, för att nu senaste året öka med ytterligare närmare 80% till 34 miljoner.

- Att vi växer är något vi naturligtvis räknat med, dels har det varit en uttalad strategi men grunden bygger ju naturligtvis på att vi upplever att vår produkt ligger rätt i tiden och vi möter ett ständigt växande behov på marknaden, säger VD Magnus Hasselteg, som också spår att de senaste årens extrema tillväxt kommer mattas av något framöver. - Det är dags att leverera resultat också, fortsätter Magnus Hasselteg som dock inte utesluter satsningar på nya marknader under 2012.

För mer information kontakta Magnus Hasselteg på telefon 0736-991111 eller e-post magnus.hasselteg@marknadsmedia.se. Bilder finns att hämta på www.marknadsmedia.se/pressbilder

Mediaview  är en ung mediebyrå som startade 2008 med mångårig erfarenhet av främst sökmedier. Vår främsta uppgift är att som oberoende aktör effektivisera och hantera våra kunders investeringar inom digitala medier och sökmedier.

MediaView är en del av Marknadsmedia-koncernen, som är representerad på 6 orter i hela Skandinavien och har ca 90 anställda med en omsättning på närmare 100 miljoner. Mediaview har idag ca 30 anställda och omsätter ca 35 miljoner. Huvudkontoret ligger i Uppsala med lokalkontor i Göteborg.