Ving Sverige AB

Fortsatt ökat intresse för kombinationsresor hos Ving - Populärast: Kuba samt Gran Canaria

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2015 09:31 CEST

De senaste åren har Ving sett ett allt större intresse för kombinationsresor. Förra året ökade antalet bokade kombinationer med drygt 80 procent jämfört med året innan och till i år har antalet ökat med ytterligare 30 procent. Den mest bokade kombinationen i Vings program är Kubas huvudstad Havanna plus badorten Varadero men på andra plats kommer Gran Canaria där det är populärt att kombinera storstaden Las Palmas med ett av sol- och badresmålen på öns södra sida.

Gran Canaria har varit svenskarnas mest populära vinterresmål under drygt ett halvt sekel och intresset att resa dit har inte minskat, snarare tvärt om. Allt fler vill dessutom passa på att se flera delar av ön under en och samma semester. I storstaden Las Palmas finns både shopping och nöjen av hög klass. Dessutom hittas några av öns bästa resturanger just där.

- Att bo en del av semestern i en stad och resten på stranden är perfekt. Las Palmas har riktigt bra mat och de som tycker om kött ska inte missa den lilla restaurangen El novillo precoz. Inte heller att ta en lunch på strandpromenaden längs Las Canterasstranden. Efter en storstadsvecka är det perfekt att koppla av på stranden, gärna i Playa del Cura, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ett stort genombrott vad gäller kombinationsbokningar kom för två år sedan då Ving gjorde det betydligt enklare att se vilka kombinationer som är rekommenderade samt möjliggjorde att boka dem direkt på Ving.se. och idag erbjuder Ving flera tusen olika kombinationsresor, som finns presenterade på Ving.se.

Allra flest är de som bokar en kombination med Kubas huvudstad Havanna plus badorten Varadero. På andra plats kommer Gran Canaria där det framförallt är kombinationen Las Palmas plus ett av öns badresmål på den södra sidan. Därefter kommer kombinationer på Dominikanska republiken, Aruba och på Jamaica. Även kombinationer mellan två olika resmål i Thailand är mycket populära.

De mest populära resmålskombinationerna hos Ving den kommande vintern är:

Kuba: Havanna + Varadero
Gran Canaria: Las Palmas + Södra Gran Canaria
Dominikanska republiken: Bayahibe + Punta Cana
Aruba: Aruba + Curacao
Jamaica: Runaway Bay + rundresa eller Negril

Prisexempel: Flyg från Stockholm till Gran Canaria med boende första veckan på Olympia VV i Las Palmas plus andra veckan på Servatur Sun´s Garden VV+ i Maspalomas. Avresa 9 december 2015, 4475: -/person i delat dubbelrum resp. tvårumslägenhet, för två veckor.

För ytterligare information och bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 08-5551 3075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och
hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 180 anställda och cirka 650 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den
internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.