Mobispine AB

Fortsatt stark tillväxt för SMS4PC

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 10:44 CET

Mobispines nyligen lanserade företagstjänst SMS4PC fortsätter att växa – tillväxten mellan december 2010 och januari 2011 var drygt 40 %.

Vi rapporterade tidigare i januari månad att den månatliga tillväxten var ca 30 % under fjärde kvartalet, och kan nu meddela att tillväxten mellan december och januari ökat ytterligare.

Tjänsten SMS4PC gör det möjligt att skicka SMS från datorn till många mottagare samtidigt, vilket underlättar för företag i olika branscher att kommunicera med sin personal och sina kunder via deras mobiltelefoner. Tjänsten används i e-postklienter som Microsoft Outlook, där det är en del av gränssnittet eller i en fristående ”app” från datorn.

”Det känns väldigt tillfredsställande att tillväxten är så stark just i januari, som normalt är en svag försäljningsmånad”, säger Joakim Hilj, VD för Mobispine.

Första SMS-tjänsten i Google Chromes App Store
Inom kort lanserar Mobispine en SMS-tjänst i molnet tillsammans med Googles webbläsare Google Chrome. Tjänsten beta-testas för närvarande på SMS4PC’s Facebook sida inför lansering.

Mer information och kontakt:
Joakim Hilj, CEO, joakim.hilj@mobispine.com

Om SMS4PC:

Om Mobispine:

Mobispine har en världsledande position inom området programvara för SMS-kommunikation mellan datorer och mobila enheter. Kunderna inkluderar flera av världens ledande telekomoperatörer. Mobispine har kunder över hela Europa och Ryssland i form av mobiloperatörer och företagskunder. Mobispine är listat på Aktietorget och har sitt huvudkontor i Stockholm.