Destination Skellefteå

Fortsatt uppåt för besöksnäringen i Skellefteå

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 10:23 CEST

Destinationen Skellefteås boendeanläggningar fortsätter att öka antalet gästnätter. - Kombinationen av fler turister och ett starkt näringsliv ger goda förutsättningar för ytterligare ökningar framgent, säger Anders Hellgren.

Vi ser nu fram emot en sommarsäsong som historiskt alltid har varit den starkaste vad gäller besökare. Framförallt är det campingarna som nu vaknar till liv och eftersom vi har norra Sveriges enda 5-stjärniga camping i Byske, kompletterat med ytterligare ett antal högkvalitativa campinganläggningar, finns det goda förutsättningar för att ännu en sommar överträffa tidigare resultat, fortsätter Anders Hellgren.

Mer information om boendeanläggningar i Skellefteå finns på: http://www.destinationskelleftea.se/sv/Destination/Bo

För mer information kontakta:
Anders Hellgren, 0910-452501
anders.hellgren@destinationskelleftea.se

Destination Skellefteå AB samägs sedan 2008 av privata medlemsorganisationer och Skellefteå kommun. Bolaget ska genom sitt arbete vara det främsta verktyget för att nå målen i Skellefteås turismstrategi bl.a. att mer än fördubbla omsättningen i besöksnäringen mellan 2010 och 2020. Dessa mål ligger helt i linje med den Nationella turismstrategin.

Destination Skellefteå är sedan 2009 medlemmar i Swedish Lapland Tourism ekonomisk förening, en regional turismorganisation som omfattar 9 destinationer i Norrbotten och Skellefteå. Möjligheten att verka under varumärket Swedish Lapland har starkt bidragit till Skellefteås turistiska framgångar på, framförallt, det internationella planet.

Mer om Destination Skellefteå och dess besöksmål