Fortum Sverige AB

Fortum blir huvudsponsor för VM i friidrott

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2003 17:18 CET

Fortum Abp har tecknat avtal med Finlands Idrottsförbund angående världsmästerskapen i friidrott som ordnas i Helsingfors år 2005. Enligt avtalet är Fortum en av evenemangets nationella huvudsponsorer.

Satsningen på världsmästerskapen är en del av Fortums nya treåriga sponsoreringsprogram som förutom Finland täcker även Sverige och Norge. Vid sidan om sport innehåller programmet också kultur och samhällsprojekt. Inom sporten riktar sig sponsoreringen mot de grenar som är mest populära i respektive land och till toppevenemangen inom denna gren. Flera andra sportrelaterade sponsoreringsprojekt slutförhandlas som bäst.

"Inom Fortum strävar vi efter topprestationer i allt vad vi gör. Därför passar VM i friidrott oss utomordentligt väl. Vid mästerskapen tävlar världstopparna sinsemellan och de bästa vinner. Ett evenemang i den här klassen ger fina möjligheter för kundtillställningar, synlighet och annan nytta. Det finns mycket positiv energi inom friidrotten. Det finns det också inom Fortum", säger Carola Teir-Lehtinen, kommunikationsdirektör.

Fortum Abp
Koncernkommunikation