Fortum Sverige AB

Fortums webbplats näst bäst

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2005 08:51 CEST

Fortum's webbplats har rankats som nummer två av 62 finska börsnoterade företag i 2005 års Webranking som genomförs av Hallvarsson & Halvarsson.

Hallvarsson & Halvarsson genomför sedan 1997 Webranking, en undersökning som baseras på finansanalytikers och affärsjournalisters åsikter och önskemål kring hur en kvalitativ företagswebbplats ska vara uppbyggd och vilket innehåll den ska ha.

I 2005 års undersökning analyseras mer än 450 europeiska företags webbplatser. Undersökningen omfattar drygt 100 kriterier; teknik, layout, navigation, tillgänglighet, interaktivitet, sökfunktion, innehåll, uppdateringar och språk. Fokus ligger på uppdateringar, språk och innehåll vilket omfattar mer än 50 procent av rapporten.

Under de senaste åren har Fortums mål varit att kontinuerligt förbättra upplevelsen för webbplatsen besökare. Fokus för arbetet har varit användbarhet, interaktivitet, uppdaterat innehåll och nya funktioner som att kunna ändra textstorlek och förbättrad prenumeration på nyheter.

- Vi är verkligen nöjda över resultatet. Vi har lagt ner mycket arbete och är glada att det uppmärksammats. Idag är många företagswebbplatser mycket bra och konkurrensen är hård, säger Viveka Leksell, Vice President New Media.

Fortum
Koncernkommunikation

För mer information: Viveka Leksell, Vice President New Media, tel. +46 70 66 16 986