Fotofyndet Nolema AB

Fotofyndet satsar på produkter för naturfotografer

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 19:32 CEST

Fotofyndet, som säljer fototillbehör och kameratillbehör, har beslutat satsa på naturfotografer och deras speciella behov. Det innebär att det nu finns en speciell avdelning i webbutiken med tillbehör som tilltalar fotografer som spenderar många timmar ute i skog och mark väntande på den där speciella fågeln eller det skygga rovdjuret.

"Vi har satsat på att ta in ett sortiment av gömslen, stolar och kläder" säger Christer Hägglund vid Fotofyndet, och fortsätter "Vi har en bra kontakt i branschen som har bred erfarenhet av jakt och vildmarksliv, som vet vilka produkter som fungerar och som håller hög kvalitet."

Naturfotografer, liksom jägare och fiskare, ställer höga krav på sin utrustning. Den ska vara funktionell, hålla god kvalitet och vara lätt för att kunna följa med ut i naturen. "Det är egenskaper som vi vet att produkter från den här leverantören har." säger Christer Hägglund vidare.

Förutom gömslen är det stolar, sittunderlägg och vantar med avtryckarfinger som ingår i första delen av Fotofyndets satsning.

Om du har frågor om Fotofyndets sortiment är du välkommen att ta kontakt via e-post eller på telefon 060-785 54 64.

Fotofyndet bedriver försäljning av kameratillbehör och fototillbehör i webshop och genom andra försäljningskanaler.