FotoInsight Ltd

FotoInsight presenterar fotoboksprogrammet "FotoInsight Designer v.4.6" till Photokina.

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2010 14:51 CEST

Köln, den 21 september 2010. - För att de mest omtyckta bilderna ska hamna på rätt plats utvecklar fotoboksleverantörerna sina program och tjänster hela tiden. Den senaste uppdateringen av FotoInsight Designer tar hänsyn till många insikter från en användbarhetsstudie från SirValUse och innehåller förutom en förbättrad navigation även många viktiga, nya funktioner.

Konvertera fotobokens storlek automatiskt

När man tidigare skapade en CEWE-FOTOBOK, kunde man endast beställa den i samma storlek. Med det nya FotoInsight Designer CEWE-FOTOBOK kan man konvertera layouten för en storlek till en annan så länge som formen är densamma. Om man t.ex. hade skapat en kvadratisk fotobok XL med storleken 30 x 30 cm kan man med hjälp av programmet förminska den till 20 x 20 cm eller förstora den till 40 x 40 cm. Detsamma gäller för högformats- och panoramafotoböcker.

Den nya versionen av fotoboksredigeraren i programmet FotoInsight Designer sparar automatiskt layouten så att den inte går förlorad under utformningsprocessen. Detta är viktigt eftersom fotoböcker hela tiden blir större och mer omfångsrika. Med den här uppdateringen kan man få den stora CEWE-FOTOBOK XXL även i panoramaformat (42 x 30 cm) med bindning av äkta läder. För de breda och tunga sidorna används en speciell bindning vilket gör den än mer stabil.

Layoutassistenten känner igen ansikten

Programuppdateringen som presenteras på Photokina lanseras samtidigt på internet på adressen http://fotoinsight.se/ och har en förbättrad layoutassistent. Assistenten kan känna igen ansikten vilket förhindrar att ansikten täcks över. Användaren kan då även ställa in egna layoutstilar för CEWE-FOTOBOKEN som sedan assistenten automatiskt använder.

Ny fotokalender, nya funktioner

För anspråksfulla kunder som vill skapa en stor kalender erbjuder FotoInsight en fotokalender i A3-format för första gången i panoramaformat. Dessutom går det att få fotokalendern på fotopapper med hjälp av FotoInsight Designer v.4.6. Fotopapper som framkallas på professionella fotolabb ger en hög färgbriljans och färger som håller längre.

Kalendermallarnas färgscheman har gjorts om. Dessutom kan de nya kalendermallarna i FotoInsight Designer även visa statliga och religiösa helgdagar samt skollov.

Mer fotopresenter

Tack vare programuppdateringen kan nu FotoInsights kunder välja papperstyp för antecknings- och kollegieblock och, utöver rutade, även beställa fotoblock med linjerade eller blanka blad. Sammantaget så utökar Fotoinsight mångfalden. T.ex. kan även enstaka hälsningskort i 10-pack utformas på olika sätt.

VD:n för FotoInsight, Klaas Brümann, säger: "De nya fotokalendrarna på fotopapper och CEWE-FOTOBOK XXL panorama blir en imponerande omgivning till de finaste bilderna från resor och semestern. Till skillnad från filmer och bilder på en hårddisk håller inbundna fotoböcker i åratal och man kan alltid lätt plocka fram dem. Kompabilitetsproblem med framtida datorer och operativsystem kommer aldrig att förekomma. Med en fotobok från FotoInsight behöver man bara slå upp den och njuta - redan idag eller om hundra år."

Om Photokina:

Vid frågor, önskemål om ett möte på Photokina eller om du vill prova FotoInsights fotobok som journalist, hjälper vi dig gärna: tel. +46 (0)831 360 78 11 eller e-post pr (at) fotoinsight.se. Fotoinsight erbjuder även presentkortskampanjer för läsare och program som kan bifogas på magasinomslag.

FotoInsight.se
Catalina Martinez, PR
9 Moore Close, Cambridge, CB4 1ZP
Skype fotoinside
E-post: pr (snabel-a) fotoinsight.se
Tel. SE: 031 360 78 11

FotoInsight Limited grundades i september 2003 i den europeiska högteknologiregionen Cambridge som ett brittisk-tyskt joint venture. Bildtjänsteföretaget erbjuder en bekväm internettjänst för framkallning av digitala bilder och planscher samt för tryck av bildkalendrar, bilddukar och bildpresenter med Windows, Linux och Mac OS. De bilder som beställs från FotoInsight framkallas i fem moderna fotolabb i fyra olika länder. Bildtjänsteföretaget på internet har vuxit snabbare än fotobranschen år efter år och erbjuder sina tjänster på sju språk i 32 länder.