Swedish Eventing

Från bredd till elit på clinic för Chris Burton!

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 22:41 CET

Intresset för att rida för en av världens främsta fälttävlansryttare på Swedish Eventings clinic 11 februari var stort. Över 50 ryttare sökte till de nio öppna platserna och styrelseledamöterna i Swedish Eventing fick mycket arbete för att kunna välja ut de som skulle få vara med och rida.

Listan på deltagande ryttare på lördagen finns längst ner i dokumentet.

Clinicen ska representera det som Swedish Eventing står för; något för alla, från bredd till elit. Avsikten är att hela sporten ska representeras, från etablerade proffs till mer oerfarna ekipage eller ryttare. För att få en bred representation av ekipage kommer lördagens grupper bestå av ryttare och ekipage på olika nivåer som bland annat OS-ryttare, Juniorer/Young Rider, landslagsryttare, öppna grupper samt unga hästar.

Genom att ha ett antal öppna grupper för sökande på olika nivåer har många aktiva inom sporten fått möjlighet att delta. Några ryttare som haft lite längre uppehåll från fälttävlan på grund av barn eller studier får här nu också en spännande nystart i sin träning.

Det stora intresset gjorde också att det som från början var planerat som en endagsclinic nu utökats för att ge fler chans att vara med. Fyra extra grupper på söndagen innebär att nu kan ytterligare tolv ryttare får vara med och rida i öppna grupper. Totalt kommer ungefär 35 ryttare få möjlighet att vara med och ta del av Chris Burtons träning under denna helg. Söndagens träningar kommer att äga rum i Velanders ridhus nära Flyinge.

• -Det har var en positiv överraskning att så många sökte till de öppna grupperna och vi är glada att vi kan ge fler än planerat chansen att få träna för Chris, säger Sara Sjöborg Wik, styrelseledamot i Swedish Eventing.

Lördagen den 11 februari blir en dag då både deltagare och åhörare får möjlighet att se hur Chris Burton lägger upp träningen för ekipage på olika nivåer och även få lyssna på en kortare lunchföreläsning och kanske ställa en del frågor. Det här är första gången Chris kommer till Sverige och vi hoppas att många tar chansen att få vara med för att se och höra om hans metoder för att nå framgång.

Vi ses på Flyinge 11 februari!

Swedish Eventing

Grupper lördag 11 februari:

OS-ryttare

Niklas Lindbäck

Frida Andersén

Anna Nilsson

Landslagsryttare

Hanna Berg

Sandra Gustafsson

Anna Freskgård

Malin Josefsson

J/YR

Alice Andersen

Lina Forsberg

Ebba Adnervik

U25

Rebecka Odhner Källgård

Jonna Britse

Erika Sjöström (ersätter Tora Olsson)

Öppen grupp med unga hästar

Ruth Lundberg

Niklas Jonsson

Moa Kulle

Sandra Uhrberg

Öppen grupp

Emellie Linneusson

Aminda Ingulfsson

Louise Vetterlöv

Öppen grupp

Amanda Andersson

Rebecka Tell

Ebba Christensson

Så här köper du biljetter till clinicen:

tickster.se. Ange Burton i sökfältet.

Eller på Flyinges hemsida:

PRISER:

Icke medlemmar: 300 kr/person

Medlemmar i Swedish Eventing: 150 kr/person. Kontakta Swedish Eventing på info@swedisheventing.se för rabattkod. Skriv sedan in kampanjkoden på sidan som heter ”Leveranssätt” för att erhålla rabatten.

Familjebiljett: Familjerabatten gäller för två vuxna och två barn under 16 år. Skriv in kampanjkoden ”Familjerabatt” på sidan som heter ”Leveranssätt” för att erhålla rabatten.

• Bli medlem i Swedish Eventing! Gå till vår hemsida; http://swedisheventing.se/medlemsinfo/ för att bli medlem! Var med och stöd svensk fälttävlan och få samtidigt förmånliga erbjudanden.

3

Swedish Eventing är en ideell förening med en värdegrund som står stadigt förankrad i uppgiften att stötta och möjliggöra arrangemang och initiativ som tar svensk fälttävlan framåt. Besök gärna vår hemsida för mer information: www.swedisheventing.se

För bilder kontakta Hannah Ljung, 070-2152108, hannah.ljung@icloud.com